Re: [WINNT] Win10 creators update + modem = problem

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win10 creators update + modem = problem
From: mirekc <mirekc@interia.pl>
Date: Sun, 4 Jun 2017 09:09:31 +0200
W dniu 2017-06-02 o 18:47, Krzysiek pisze:
> Szanowni Państwo, może ktoś się zetknął z problemem, albo nawet zna
> rozwiązanie, będę wdzięczny za podpowiedzi.
>
> Po instalacji ostatniego pakietu poprawek W10 przestał zauważać
> wbudowany modem komórkowy. Modem jest widoczny w menadżerze urządzeń, wg
> którego wszystko ze sterownikiem jest w porządku. Próba ustanowienia
> połączenia daje komunikat, że modemu nie znaleziono.

Nie zetknąłem się z tym konkretnym problemem, natomiast kilkakrotnie
miałem do czynienia z sytuacją, kiedy Windows 10 aktualizuje sterowniki
na takie, które nie działają. Może to ten przypadek?

Proponuję następujące działania:
- włączyć funkcję przywracania systemu (domyślnie w Windows 10 nie jest
włączona) i utworzyć punkt przywracania
- wyłączyć automatyczną aktualizację sterowników w systemie Windows
(kluczowy punkt, bez tego nic się nie uda)
- zainstalować sterownik modemu w starszej wersji, np. od Windows 8
- jeśli zadziała, to pozostawić automatyczną aktualizację sterowników
wyłączoną, jeśli nie - przywrócić system do poprzednio utworzonego punktu.