[WINNT] Win10 creators update + modem = problem

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Win10 creators update + modem = problem
From: Krzysiek <krzysiu_md@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 2 Jun 2017 18:47:38 +0200
Szanowni Państwo, może ktoś się zetknął z problemem, albo nawet zna rozwiązanie, będę wdzięczny za podpowiedzi.

Po instalacji ostatniego pakietu poprawek W10 przestał zauważać wbudowany modem komórkowy. Modem jest widoczny w menadżerze urządzeń, wg którego wszystko ze sterownikiem jest w porządku. Próba ustanowienia połączenia daje komunikat, że modemu nie znaleziono.

Sprzęt to Lenovo T440s, modem fabrycznie zainstalowany Sierra EM7345, karta SIM od Mobile Vikings (Play).

Szukałem rozwiązania na stronach Lenovo nie znalazłem skutecznego:
System był upgradowany z W7, są informacje o problemach w takiej sytuacji, ale u mnie przez półtora roku chodziło OK. W każdym razie proponowane rozwiązanie - downgrade do W7 *nie bardzo mi się podoba*.
Sterownik zaktualizowany, nie pomogło.
Zresetowałem modem (jak serwis L. zaleca), nie pomogło.
Teraz ciekawostka: kupiłem dongla USB, przełożyłem kartę i ... nie widzi także tego zewnętrznego modemu. Żeby nie było - w innym komputerze działa. Tak mnie zastanawia - może to przypadłość nie tego akurat komputera i modemu, a kombinacji odnowionego łindołsa i łączności komórkowej? Nie znalazłem jednak w sieci potwierdzenia tego podejrzenia.

Bardzo by mi odpowiadało, żeby można wewnętrzny modem uruchomić: zwykle jestem albo w zasięgu kabla, albo WiFi, ale czasem się też przemieszczam i dobrze mieć łączność ze siecią, bo bez tego pracuje się jednak niewygodnie.

Z góry dziękuję za rady
--
Krzysiek, FEBP