Re: [WINNT] Bootowalne dyskietki w dzisiejszych czasach

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Bootowalne dyskietki w dzisiejszych czasach
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Tue, 7 Mar 2017 06:31:26 +0000 (UTC)
Dnia 06.03.2017 EZ <no@spam.com> napisał/a:

> Jak to zrobić?

Ja bym to zrobił pod Linuksem :-)

dd if=/dev/fd0 of=/home/dominik/dyskietka.img

Pod Windows w tutorialach polecają program
WinImage. Aczkolwiek dd dla Windows też
jest, i jak dla mnie byłoby znacznie wygodniej,
zwłaszcza jakbym miał zrobić obraz >5 sztuk.

dd if=\\.\a: of=c:\temp\dyskietka1.img

(a potem tylko wymiana dyskietki, strzałka w górę,
zmiana nazwy obrazu, Enter- i tak dalej).

Nie praktykowałem, bo w ogóle w domowej maszynie
flopa miałem ostatnio ca 10 lat temu :-)

> Jeśli to nie problem, to podaj proszę jaki to program i co powinno
> być w bootsektorze jeśli dyskietka jest bootowalna.

Jakimś edytorem dysku (wieki temu było coś pt DISKEDIT.EXE)
- byle nie zapisywać żadnych zmian!

Niestety nie powiem Ci, jak mogą wyglądać wszystkie
potencjalnie użyteczne bootsektory. DOSowe zawierają
np. treść komunikatu błędu, jeśli kod bootsektora
nie znajdzie IO.SYS- "Non-System disk or disk error".

Ale ja bym zrobił obrazy wszystkich dyskietek
po prostu. Zgrać, nagrać na DVD-RAM (albo dobry
nośnik DVD-R) i zapomnieć.

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.