Re: [WINNT] USB HDD zewn. 2.5" 3TB pod Win XP 32-bit - jak?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] USB HDD zewn. 2.5" 3TB pod Win XP 32-bit - jak?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Fri, 24 Feb 2017 15:59:30 +0100

Użytkownik "JA" <JA@JA.pl> napisał w wiadomości news:58b02c81$0$15205$65785112@news.neostrada.pl...
Czy ktoś, kto miał/ma Win XP Pro SP3 i dysk 3TB był w stanie
spowodować by
1) cały dysk byl widoczny pod XP i można było z niego korzystać
przy pomocy Explorera

Ze sterownikiem bez problemu. Mam ten sterownik o którym pisałem i "patrycję" zrobiłem już w systemowym diskmanagerze. Mam wolumin całodyskowy 3TB i bezproblemowo korzystam, acz pewne programy źle się przy tym czują i odmawiają, bądź dziwaczą, ale dramatu nie ma. Np. Victoria, sektorowo zobaczy i przeczyta także bez GPT. Ale nawet z obecnym GPT będzie płakać niewłasciwym rozmiarem, over 2TB dysk. Diskeeper 7 bezproblemowo, O&O defrag takowoż (przynajmniej nie sygnalizował, nawet jeśli wrażliwy), JKDefrag nie narzeka. Nie pamiętam HDDScan. Eksplorator i inne programy odwołujące się per wolumin, nie mają problemów. Ale już Hamster, zachowuje się bardzo dziwnie, uruchomiony z takiego woluminu - nagle treści nie ma, błędami też nie sypie, a foldery grup pełne... przeniesiony na partycję pod MBD ma wszystko, widzi wszystko. Tylko Hamster z programów per wolumin, nie umiał się z tym pogodzić. Get Data Back chyba tez się pluje (ale on działa per dysk), ale muszę sprawdzić, a maszynę mam akurat odzyskiem zajętą.

lub
2) podzielić dysk na 2 partycje, np 2TB i 1TB, tak że, obie były
widoczne i do korzystania przy pomocy Explorera.

j.w. - bez najmniejszego problemu. Przyznaję, nie próbowałem wymusić utworzenia partycji rozszerzonej, bezprzedmiotowej w GPT. Choć ja osobiście dysku systemowego bym nie dzielił, ale jak to magazyniak, to co innego. Ale skoro to w XP ma być, to podziel, byle z potrzeby, a nie sztuki dla sztuki - za dawniejszych czasów makabrycznie wkurzały mnie artykuły w czasopismach, które, gdyby były prawem, to zmuszały by do podziałów i to jeszcze dyktowały, ile procentowo przeznaczyć na co, a ich wymowa była taka - dziel, bo to jest trendy/dżezy/kul/modne/na czasie/właściwe/sprawiegliwe/godne/bo ja tak mówię/itd., a uzasadnienie było nieraz bardzo mętne (lub wręcz w ogóle nie było) i niekiedy między różnymi autorami/artykułami, sprzeczne. Jeśli masz sterownik GPT, to śmiało wal nawet całodyskowy wolumin, jeśli nie masz, to nawet podzielonego prawie na pewno nie zobaczysz (chyba, że interfejs na USB coś załatwia i podstawia systemowi już w postaci strawnej dla sterowników), mój widział ok. 750-coś GB dysku (modulo 2TB), a jak pokombinowałem, to zobaczył 2TB, a reszty nie... Sprawdziłbym na dużym kompie, ale ten odzysk z tym spadnietym i rozebranym dyskiem robię i najbliższe nawet kilka tygodni wyjęte z kalendarza...

(C) Kabaret Neo-Nówka.