[WINNT] instalacja XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] instalacja XP
From: "Zyga" <zygat_xx@wp.pl>
Date: Mon, 9 Jan 2017 19:45:28 +0100
Mam komputer Dell Optiplex 780, dysk sata 150G (podzielony na 2 part.), 4G RAM, i usilnie chcę na nim zainstalować XP, a po nim Win7 na drugiej partycji. Musze mieć taki uklad tj. XP i nowszy system. Po utworzeniu partycji, formatce przystepuje do instalacji XP, po uruchomieniu instalatora z CD, laduje pliki itd.. a po chwili wyskakuje ekran smierci niebieski i pisze, ze napotkal problemy, usun wirusy, zbedne instalacje na dysku itd. Ponownie instaluje z innej plytki CD i to samo sie dzieje - niebieski ekran po chwili od uruchomienia instalatora.
Nic nie moge tu poradzić i musze sie poddac.
Wiec zmieniam plytki i instaluje Win7, tu instalacja przebiega poprawnie i po chwili jest zainstalowany system.
Co moze byc za przyczyna, że nie moge zainstalowac XP-ka?

Pzdr.
Zyga