Re: [WINNT] Stary program i Win10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stary program i Win10
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Sat, 19 Nov 2016 14:10:40 +0100

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:o0pcau$3vb$1@node1.news.atman.pl...
potem np. ktoś  wkurzony wylączy UAC, wyłączy sprawdzanie uprawnień i
innych spraw w ogóle -  i to dopiero będzie niebezpieczne, gdy byle co
może rozwalić tak "rozłożony"  system.

Zgadza się, ale obecnie jest to zrobione całkiem rozsądnie. W czasach XP był

Tylko ci ludzie jakoś tego nie doceniają :P

z tym problem i dlatego konta domyślnie były kontami administracyjnymi. Ale nawet na zwykłym dało się pracować.

Inna sprawa, że wiele programów nie umie właściwie współpracować z tymi uprawnieniami i korzystać z nich.

Wiele starych programów, teraz rzadko spotyka się takie problemy. Szczególnie że jest np. mechanizm wirtualizacji folderów i jak np. program

Szczerze - zastanawiam się, po co to wprowadzono?

pisze do folderu Program files, to jest to przekierowywane do VirtualStore (C:\Users\Grzegorz\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)).

No - nie zawsze takie przekierowanie zadziała.

Co ma Office-97? Podobnież rozpieprza w drobny mak mechanizm UAC i trzeba się nieco nagimnastykować, aby go naprawić. A jeśli z jakiegoś powodu
podoba  mi się akurat Office-97, to dlaczego mam go nie używać? Mnie nie
jest  potrzebna "ta hamerykańska aparata do wiązania krawata (czytaj -
najnowsze  Office'y), co to krawaty wiąże i usuwa ciążę". Chcę napisać
tekst, wstawić  tabelkę, to wszystko.

Ale jednak jest to program sprzed 20 lat i mało kto oprócz Ciebie go używa.

Ja akurat używam Open Office. Już w XP ten pakiet stawia się, np. nie działa sprawdzanie pisowni wywala błąd. Chodzi mi o to, że nowsze pakiety są kosmicznie rozbuchane, nie wiem, po jaką cholerę. Kto potrzebuje rozbuchanego, niech ma. Ja np. potrzebuję tylko napisać kartkę do sąsiadów, żeby ich pieski nie srały pod moimi drzwiami. Jeśli mi mucha brzęczy na szybie, uważam, że kompletnie nie przystaje, wytaczać do tego komputerowo sterowanej armaty. Gazeta w rękę, pac, mucha out. (obecnie zwykle uchylam okno i wypuszczam muchę)

No i o to mi właśnie chodzi. Np. o to, by firma nie czyniła się Bogiem,
bo  to nie jej rola.

Uprawnienia możesz sobie podnieść, MS akurat w tym nie przeszkadza.

Nie powiedziałbym... ale niech będzie. Znacznie konkretniej jednak jest to rozwiazane np. w Ubuntu, gdzie nawet załatano dziurę sudo su, która umożliwiała podniesienie uprawnień do roota, bez podania hasła. Obecnie jest ono niezbędne. Ja go zapomniałem :) I cały pingwin na nowo, mimo, że miałem autologowanie, na szczęście, nie miałem tam żadnych istotnych danych. W Pingwinie działanie tych praw jest jednak IMHO znacznie mniej absorbujące użytkownika. Poza tym - co Małomiętkiemu przeszkadzało zachować interfejs użytkownika XP, w nowszych windach? Lub chociaż pozostawienie tego, jako opcji? Że działanie tego odróżnia jedynie to, co w środku i nie trzeba po prostu zmieniać przyzwyczajeń? To cenię sobie właśnie w Ubunbtu - mimo diametralnego przebudowania i zmiany interfejsu, system nie zmusza mnie do zmiany przyzwyczajeń, co miałem w Ubu 6.06, to nadal mam w 16.10. jedynie forma i niektóre zachowania uległy modyfikacji. Jak już kiedyś napisałem - niech wnętrze nowego systemu będzie najnowocześniejsze w świecie. Jeśli tylko nadal będę mógł ze swej strony posługiwać się tym systemem, jak się od ponad 10 lat przyzwyczaiłem, to mi wystarczy. Wtedy nie będę tak narzekać na nowoczesności i nowe rozwiązania.

Już nie wspomnę o uprawnieniach domyślnych, bo
powszechnie  się z tego śmieją.

Nie słyszałem.

Co nie znaczy, że nie ma.
Domyślnie powłączane rzeczy, kompletnie na codzień, ani nawet na cotydzień, czy comiesiąc niepotrzebne i trzeba to wyłączać. Setup "baj difolt", made by ENTER ENTER ENTER (a potem zdziwko, ze gugiel tulbar, albo jaki jeszcze gorszy syf się wtranżolił i szpionuje).

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"