Re: [WINNT] Problem z nagrywaniem DVD video

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z nagrywaniem DVD video
From: JaNus <bez@adresu>
Date: Fri, 21 Oct 2016 23:18:18 +0200
W dniu 2016-10-21 o 22:40, Marek pisze:
chciałbym poznać powód niekompatybilności. Zapewne kodowanie, wersja
UDF itp.

W epoce przed-DVD-owej, gdy były tylko CD, powtarzano informację o tym,
że jest różnica w sposobie nagrywania maszyn przemysłowych i domowych
(wpiętych do kompa). Wtedy było tak, że przemysłowo płyty (CD!) były
tłoczone, a *nie* wypalane. I odtwarzacze CD nie chciały tych drugich
czytać. Ale nie mam pojęcia jak to jest z DVD. Acz coś tam słyszałem, że
ta druga warstwa ("podskórna") może się różnić, w zależności od techniki
nagrania danej płyty. Czyli problem byłby nie tyle programowo-kodekowy,
co czysto sprzętowy.