Re: [WINNT] WiFi - mam pytanie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] WiFi - mam pytanie
From: "Kaktus" <.@..pl>
Date: Sat, 27 Aug 2016 10:40:11 +0200

Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w wiadomości nprmgh.6cs.1@outspace.org">news:nprmgh.6cs.1@outspace.org...
On 27/08/2016 09:17, Kaktus wrote:
Mam w mieszkaniu LiveBoxa, który umożliwia
mi korzystanie z Internetu przez WiFi także na
laptopie.
Jak mogę sprawdzić czy ktoś, np. z sąsiadów,
korzysta z mojego WiFi bez mojej świadomości?
Sprawdzenie przy pomocy smartfona pokazuje,
że sygnał sięga od parteru do 7 piętra.

W celu uniknięcia zbędnej dyskusji że przecież
mnie to nic nie kosztuje to o co mi chodzi, zaznaczę
że chodzi o bezpieczeństwo.
Ktoś, działając pod moim IP, może się bawić
np. w pornografię dziecięcą, a policja trafi do mnie.

Znajdz w instrukcji Liveboxa adres strony administracyjnej np.: 192.168.1.1 i domyslne haslo (jesli nie zmieniles) po czym wejdz na te strone z przegladarki w twoim komputerze. Gdzies tam powinna byc zakladka z aktualnie podlaczonymi komputerami do twojej sieci, jesli nie ma nic podejrzanego, sprawdz w logach (dhcp). Poczytaj jak mozna zabezpieczyc siec wi-fi (np.: mac address filtering) a na pewno pozmieniaj hasla (dostepu do sieci i panelu administratora) z domyslnych na silne.
Dzięki.
Czy istnieje jakiś program czuwający, który by mnie ostrzegał w sytuacji
gdy ktoś korzysta z mojego WiFi? Trudno ciągle zaglądać na stronę
192.168.1.1 i sprawdzać.
Na razie jedynym podejrzanym objawem jest świecenie się lampki WiFi
na LiveBoxie czasami także wtedy gdy laptop jest wyłączony, nawet
w nocy.

Pozdrowienia