[WINNT] Karta grafiki sama się wyłącza i włącza ponownie - Windows 8.1 x

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Karta grafiki sama się wyłącza i włącza ponownie - Windows 8.1 x64
From: Tomaszek <tomaszek@tomaszek.org>
Date: Sun, 31 Jul 2016 13:28:44 +0200
Witam grupę.
Pacjent: Ati Radeon HD3000(karta zintegrowana na płycie głównej Asrock 960gc-gs-fx, chipset AMD760G)
http://www.asrock.com/mb/amd/960gc-gs%20fx/index.pl.asp

Ponad miesiąc temu była przesiadka Windows XPx86 > Windows 8x64. Ponad ten miesiąc karta grafiki chodziła sobie ładnie na sterownikach dołączonych do płyty czyli dość starych(tych do XP) Działało-nie ruszałem;)

Nagle zaczęła się wyłączać i włączać ponownie, na wszystkim(nie ma znaczenia czy duże czy małe obciążenie karty/cpu, nawet jak nic nie robiłem)
Problem zniknął gdy wywaliłem sterownik i zostało na podstawowej karcie VGA.
Pobrałem więc najnowszy sterownik ze strony AMD i.... problem występuje, ale bardzo rzadko, czyli jest poprawa, ale dobrze nadal nie jest:(

Wykluczyłem:
- kabel łączący
- monitor
- schemat zasilania w systemie

Informacja dodatkowa: zanim była przesiadka na Win8, była aktualizacja biosu do najnowszej wersji(konieczna:stara wersja nie rozpoznałaby nowego procesora) i poza opisanymi przez producenta poprawkami nastąpiła jeszcze jedna poprawa-przestały być widoczne zakłócenia(poziome pasy widoczne pod kątem) jakie zbierał kabel łączący monitor z kartą(D-Sub) Wpadł mi do głowy szalony pomysł: naprawiając jedno panowie spaprali co innego na poziomie biosu.... to tylko moje rozmyślania

Pomysły, sugestie?
Problem sprzętowy czy programowy?
Może starszy sterownik?
Może 32 bitowy?

--
t0maszek
#nie lubię tego: tvn#wosp#facebook#gazeta#