Re: [WINNT] Jak zachęcić Windows 10 aby widział drukarkę?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak zachęcić Windows 10 aby widział drukarkę?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 30 Jul 2016 21:46:25 +0200
Co rozumiesz konkretnie przez "do zobaczenia przez system"?

Nooo... chodzi o to, że system przez te kilka minut nie widzi drukarki jako aktywnej. Nie można na niej drukować. W oknie "urządzenia i drukarki" jest wyszarzona.

Nie wiem,
jak w Win10, ale we wcześniejszych Win można było wysłać zadanie
nawet na wyłączoną drukarkę (print/drukuj i wybraną z listy), dopiero
po jakimś czasie pojawiał się komunikat "urządzenie niedostępne/próba
drukowania nieudana" czy podobny. Masz tę drukarkę w folderze
'Printers and Faxes' (jest taki w Win10?)?

Mam - j/w wspomniałem. To czy można drukować offline'owo czy nie zależy od aplikacji. Spod Photoshopa da się a spod ACDSee Pro już nie. Ponadto nie urządza mnie takie drukowanie. Dla mnie efektem jest wydruk a nie fakt umieszczenia danych w spoolerze.

A możesz na tej drukarce drukować po innym protokole, np. IP
Printer?

Taki mocny w sieciach to ja nie jestem :( Jak zmienić protokół dla drukarki sieciowej?

Może jest jakaś niezgodność pomiędzy DNS, a WINS (dla LAN)? Da się u
Ciebie ustawić priorytety, kolejność?

Masz na myśli zmianę kolejności składników z jakich korzysta połączenie sieciowe? Jeśli tak, to nie da się zmienić ich kolejności.

Zmieniałeś kiedyś IP tej
drukarki, ręcznie?

Nie. Zmieniałem jedynie przyznawanie stałego IP drukarce przez DHCP routera. Wszystkie znane urządzenia mają stałe IP, jak wspominałem w poprzedniej wiadomości. Powtórzę, że tylko nieznane, tymczasowe, mają zmienne IP.

No i sprawdź ten LMB ("przeglądarkę główną").

Co konkretnie mogę sprawdzić?

--
Pozdrawiam,
Marek