W dniu 2016-07-30 o 21:55, Animka pisze:
W dniu 2016-07-29 o 16:35, Marek pisze:
W dniu 27.07.2016 o 19:18, ąćęłńóśźż pisze:
Nie wiemy, co w sieci masz powłączane, a co powyłączane: UPnP, DNS
Proxy, Local Master Browser, WINS, DHCP, domenę, Bonjour, ...
Możesz wejść z komputera na stronę drukarki po jej IP (np.
192.168.xxx.yyy)? Widzi drukarkę czy wywala "błędny adres"? Może
drukarka wpada w jakiś tryb uśpienia i wymaga czasu do wybudzenia?
Sprawdzałeś własciwości (ustawienia) drukarki?
Hej,
A więc po IP drukarki mogę wejść na jej stronę. Mogę w niej grzebać
bez problemu w ten sposób. Od momentu jej włączenia do zobaczenia
przez system mija losowy czas. Zmierzyłem go pisząc niniejszą
odpowiedź - upłynęło 5 minut od włączenia tym razem. Czasem jest to
krócej, czasem dłużej. Wkurzające gdy muszę coś pilnie wydrukować...
Raczej po włączeniu drukarka nie usypia od razu :-)
Sieć mam skonfigurowaną domyślnie podczas instalacji systemu. A więc
UPnP włączone, DNS automatyczny, z proxy nie korzystam, Local Master
Browser - nie ruszałem, WINS włączone, DHCP na zewnętrznym routerze
wymusza stałe IP dla znanych ID kart sieciowych, Bonjour - nie mam. W
dzienniku zdarzeń znajduję wpisy (błędy) o tym, że jakiś komputer
próbuje być przeglądarką główną. Może to ma jakieś znaczenie.
Przy okazji, zauważyłem coś ciekawego. Oto dwa użycia net view. To
polecenie powtarzane parę razy czasem działa szybko, czasem z
opóźnieniem np. 15s, a czasem zwraca błąd 6618:
C:\Users\mssoft>net view
Wystąpił błąd systemu 6118.
Lista serwerów dla tej grupy roboczej jest obecnie niedostępna.
Zainstaluj po Wifi i z kablem na USB.
Ja mogę sobie w panelu drukarki zmieniać czy ma działać na USB czy
po Wifi.
Jeszcze dodam, że jak drukarka była zainstalowana tylko po Wifi to nie
było ikony tej drukarki w aplecie urządzenia i drukarki.
--
animka
|