Re: [WINNT] Dotyczy Windows 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dotyczy Windows 10
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Sat, 30 Jul 2016 11:19:33 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:47zu4obn8r51$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Z tego co pamiętam - bo od ostatniego stawiania XP już mi trochę czasu
minęło - ale też sprawdzał dostępność aktualizacji i sprawdzał. Jak będę
miał w weekend może trochę czasu, to postawię na wirtualnej maszynie i
sprawdzę.

Masz na uywadze to, że aby na XP sprawdzać dostępność aktualizacji, jest potrzebny pewien myk? I nie mam na mysli "uzdatniającego" wpisu w Rejestrze, który powoduje, że XP jest nadal widziany jako obsługiwany? Teraz dla chcących aktualizacji pod XP, co w guglu szukają (więc zapewne powtórzę, co wszyscy tutaj wiedzą, ale napiszę, bo w sieci jest taki szum informacyjny, że zanim szukający znajdą rozwiązanie, to zwątpią w sens istnienia)...: Chodzi o to, że chcąc zainstalować rozszerzenie Windows Update, spotkasz się, ten tego, z rekuzą? Ale nic złego. Trzeba włączyć Aktualizacje ustawione na "automatycznie" i po prostu... poczekać, średnio kilka(naście) minut, pojawi się żółty trójkącik w tray'u. Rozszerzenie WU zainstaluje się samo, a dalej już normalnie działamy, rozszerzenie Microsoft Update nie daje rekuzy. Niestety, programy Windows Live (pełen pakiet) trzeba skądś ściagnąć ręcznie i samemu zainstalować, mam źródło, ale nie mam zgody osoby udostępniającej mi je, więc wybaczcie, nie mogę podać. Instalujemy tylko pakiet bezpieczeństwa rodzinnego (chyba, że świadomie wybierzemy jakiś inny składnik), on najmniej wadzi. Może być potrzebne ręczne zainstalowanie Silverlight, ale to chyba jest do zdobycia. Przy okazji dwie uwagi nt. pewnych poprawek, co nie zechcą wejść: KB2481109 i KB928416. KB928416 nie chce się zainstalować, ale nie kombinujmy z kolejnością, z przerywaniem, resetowaniem WU, bo możemy napsuć, a problemu nie rozwiążemy, gdyż numer błędu oznacza po prostu, że w systemie jest nowsza wersja instalowanego składnika. Po prostu zaznaczamy, aby poprawka nie była pobierana - i już. KB2481109 - jeszcze dziwniejszy błąd (w sumie też wychodzi, że w systemie jest nowsza wersja instalowanego składnika), ale też, zamiast kombinować, ręcznie instalować, resetować, itd., w jej miejsce instalujemy ręcznie (nie ma jej w zestawie WU) poprawkę KB969084, dzięki której instalacja KB2481109 nie będzie już potrzebna (uwaga - nie zaznaczamy niepobierania tej poprawki!). Dalej jedziemy z tym nabojem, aż położymy wszystko - i mamy połatany system.
Pamiętajmy oczywiście o zgodności wersji językowej.

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski