[WINNT] [Win7] Tych plików nie można otworzyć

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] [Win7] Tych plików nie można otworzyć
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 23 Jun 2016 12:59:59 +0200
Podniosłem sobie Win7 do W10, aby mieś zarejestrowany system, po czym wróciłem do Win7.

Mam katalog ze zbiorami skrótów do najczęściej używanych programów czy aplikacji.
Okazuje się, że nie można ich uruchomić:
"Tych plików nie można otworzyć. Ustawienia zabezpieczeń internetowych uniemożliwiły otwarcie jednego lub kilku plików". Dotyczy to zarówno oprogramowania firm trzecich, jak i np. MS SQL Server Management Studio, MS Virtual PC czy MS Visual Studio.

Można je natomiast uruchomić albo z menu Start Windowsa, albo uruchamiając bezpośrednio exe.

Nic nie pomaga ustawianie zabezpieczeń w opcjach internetowych, nawet do najniższego poziomu z umożliwieniem uruchamiania programów sieciowych.
Ale w tym przypadku problem dotyczy wyłącznie dysków lokalnych.

Ki diabeł?

Kto pozwolił Microsoftowi zmieniać moje ustawienia?

Oczywiście mam backup wykonany tuż przed migracją Win7->10, ale mnie interesuje jedno: co i gdzie się zmieniło, że nie mogę uruchamiać programów ze skrótów?

--
Pozdrawiam.

Adam

  • [WINNT] [Win7] Tych plików nie można otworzyć, Adam <=