Re: [WINNT] Windows 8/8.1/10 na komputerze z 2008 r.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8/8.1/10 na komputerze z 2008 r.
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Wed, 2 Mar 2016 19:16:07 +0100

Użytkownik "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> napisał w wiadomości news:56d6dcd7$0$22825$65785112@news.neostrada.pl...
Czy jest sens instalować na leciwym komputerze z 2008 r. jeden z wymienionych w temacie systemów operacyjnych?
Specyfikacja (z tego co pamiętam):
- płyta Foxconn P35A-S LGA775 obsłuży maks. 8 GB RAM DDR2,
- zainstalowane 2 * 2 GB RAM DDR2,

Bez problemu IMHO. Mój komp ma nieco słabiej w tej dziedzinie, a W10 aż furczał. Tylko ma popieprzoną filozofię.

- CPU Pentium Dualcore E2160 1.8 GHz pracuje na 2.88 GHz,

Duże przezegarowanie (o ponad 1 GHz), dla mnie maszyna niepewna w dziedzinie stabilności. Ale załóżmy, że to punkt wyjścia, to bez problemu.

- grafika Radeon HD3650 Gigabyte z 512 MB pamięci,
- HDD Samsung 500 GB.

Będzie to znośnie działać (w ogóle będzie)?

Panie, furczeć będzie jak dobry Mercedes!
Tym słabszym (tylko proc mocniejszy - T9600 2x2.8) jest mój lap, W10 ślicznie śmigał. Więc na pewno pójdzie. A mam tylko 2GB RAM.

Z tego co widziałem to jedynie do Radka AMD ma jakieś sterowniki do Windows 8.

Ma sporą szansę ruszyć, jeśli nie korzysta z jakichś funkcji, specyficznych dla danej wersji systemu. Tak za dawnych czasów sterowałem jakąś kartę obrazkową, pod W2k pędziłem sterami z NT4, bo pod W2k już takowych nie było. I szło jakoś.

73 DE SP5SJT
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.