Re: [WINNT] Partycje - pomocy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Partycje - pomocy
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 8 Feb 2016 02:26:46 +0100

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:n983ef$tlc$1@usenet.news.interia.pl...
dysk. Na tym samym sprzęcie również Partition magic 8 wykazuje błąd.

Dziwisz się? To program z 2003 roku ciesz się że nie rozwalił Ci partycji już samym uruchomieniem na systemie wyższym niż XP (częste przypadki)
Nie uruchamiaj go już nigdy i wywal go natychmiast !

Partition Magic wolno uruchamiać, ale TYLKO pod DOS, pod Win mnie akurat trafił, na szczęście uszkodzenie nie było duże i je naprawiłem. Jest to program bardzo wymagający pod względem BHP, stąd słuszna jest rada, aby się nim nie zajmować. Podstawowe warunki - sprawny sprzęt, sprawny system plików (sprawdzanie PM z rzadka wywołuje fałszywe alarmy), dysk w całości widziany zarówno przez BIOS jak i DOS (a z tym bywa krucho).

Co ci strzeliło używać ten wynalazek jeśli istnieje od groma darmowych programów zgodnych z najnowszymi dyskami i wersjami systemów? Ze swojej strony polecam EASEUS Partition Master http://www.dobreprogramy.pl/EASEUS-Partition-Master,Program,Windows,12861.html

Ja także podrzucę Partition Wizard Home Edition, jest to powiedzmy, wersja Lite, ale do naszych zastosowań wystarczy w zupełności. Program jest darmowy, w razie czego, jeśli robisz dysk systemowy, uruchomi system ponownie w specjalnym trybie i bezpiecznie dokończy dzieła, ale zwykle nie trzeba. Uruchomiony w trybie "bezpiecznym", czy jak on się nazywa, jest bardzo szybki.

Podpinałem kolejno pojedynczo dyski i efekt ten sam. Gparted nie widzi
nic, a PM pokazuje błąd 108. Czyli przyczyna tkwi nie w dyskach, a
gdzieś indziej.Tylko gdzie? Płyta/chipset, procesor, pamięć, grafika?

To może pochwal się co to za płyta/chipset.
Grafika do niczego w tym przypadku nie jest potrzebna.

W dodatku PM chyba ma problem z geometrią, a uruchomienie takiego tam, gdzie geometria jest zachwiana, doprowadzić może do utraty danych.

Czego szukać?

Odpowiedniego narzędzia

Zdecydowanie.

Używałem kiedyś Partition Commander, z wyglądu interfejs XP, ale program DOSowy, dość przyzwoity, niestety, nie darmowy. Z Partition magic wspólny ma raczej tylko pierwszy człon nazwy. GParted potrafi uszkodzić nieznacznie partycję NTFS, ale raczej sporadycznie i naprawialnie. Przy zachowaniu BHP można używać.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.