Re: [WINNT] Win 7/64 i aplikacje 16-to bitowe

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 7/64 i aplikacje 16-to bitowe
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 21 Jan 2016 09:08:19 +0100
W dniu 2016-01-21 o 06:46, Robert Winkler pisze:
Inne możliwości
Wykorzystaj już istniejący obraz dysku i podepnik go (albbo
przekonwertuj) do innych maszyn, np VirtualBox czy jakiś VMWare.

Jeśli ktoś chce legalnie korzystać z XP Mode
(http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7)

to nie może używać dowolnych programów do wirtualizacji.
Może użyć tylko dedykowanej wersji Windows Virtual PC
https://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=3702
i potem mając już mechanizm wirtualizacji
zainstalować konkretny obraz systemu z dodatkowymi narzędziami
integrującymi programy uruchamiane wewnątrz Virtual PC
a pulpitem hosta na którym działa wirtualizacja
https://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=8002

VirtualBox nie ma takich mechanizmów,
VMWare Player posiada, ale brakuje mu prawa do legalnego używania
obrazu XP Mode z Windows XP
więc jeśli ktoś chce używać VMWare,
to musi kupić drugi system operacyjny,
do pracy w maszynie wirtualnej.

Robercie, w żadnym z podanych przez Ciebie linków nie znalazłem informacji, iż obrazu VHD nie mogę podpiąć pod inną maszynę wirtualną.
Masz jakieś linki?

To trochę tak, jak by przykładowo jpg utworzonego w windowsowym Paint nie można było edytować w XnView ;)

To naprawdę nie moja wina, że maszyna Microsoftu jest taka prymitywna i mało konfigurowalna.

--
Pozdrawiam.

Adam