Re: [WINNT] W7 - dziwny proces svchost.exe

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W7 - dziwny proces svchost.exe
From: PM <pm@xx.xx>
Date: Fri, 22 Jan 2016 18:54:43 +0000
W dniu 2016-01-22 o 11:27, Piotr B. (pb2004) pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup

Cześć
W pewnym desktopie (system jest przejrzany za pomocą Avasta, KVRT.exe i
Kaspersky Security Scan) z w7 dziwny proces svchost.exe zżera prawie 50%
procka Athlon IIX2 3 GHz. Obserwuję go w procexp.exe. Objaśnienie jest :
Proces hosta dla usług systemu Windows. Popup od tego procesu mówi że:
C:\Windows\System32\svchost.exe -k netsvcs
Drogą eliminacji ustaliłem że za niego odpowiada proces wuaserv. Mogę go
wyłączyć i obciążenie procka znika ale:
1. cholera, on ma być włączony żeby aktualizacje spływały.
2. nawet jak działa i żżera procek (a czemu?? przecież to bez sensu!) to
i tak bez efektu, cały czas, tj. godzinami wisi komunikat że "trwa
proces pobierania aktualizacji, stan 0%"

Co jest grane, wie ktoś? Może MS już olał W7? :)

Nie olał.  Po prostu na W7 wyszło już tyle poprawek że algorytm
zastosowany w WU się nie sprawdza gdy system ma dużo poprawek do
wyszukania i zainstalowania. Swoją drogą podobny problem był także na XP
pod koniec jego życia. Już dostałeś linka do poprawki ale i tak jedynym
rozwiązaniem jest uzbrojenie się w cierpliwość i umożliwienie wykonania
usłudze swojej pracy. Niestety nawet na współcześniejszym procesorze w
skrajnych przypadkach to trwa kilka godzin.

To raczej coś u nich, bo jeszcze w lutym to hulało normalnie, a od grudnia można cholery dostać(może wcześniej, ale dopiero w grudniu znalazłem czas i chęć na reinstall)

--
PM