Re: [WINNT] [ot] konfig. firefoxa dla jez. ormianskiego

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] konfig. firefoxa dla jez. ormianskiego
From: "1634Racine" <1634Racine@1634Racine.pl>
Date: Sun, 4 Oct 2015 02:05:15 +0200
Piotr Rogoza in news:mupckr$6jl$4@dont-email.me
[..............]

zainstalowalem *najnowsze* NTRoman, arial, courier. Juz wklepanie tylko
NTRoman pokazalo wreszcie prawidlowo te strone --> http://books.nt.am/  , a
whatfont  --> http://i.imgur.com/2OQliFw.png,  co rozumiem tak:
czcionki sa takie i takie na www, sa w systemie (dotad wszystko z Font
Family bylo przekreslone,czyli
system nie czytal / nie mial?). Poza tym w ogole pare innych losowych www
ormianskich jest ok, wiec najogolniej jest ok.

Zabawa zaczyna sie z druga www:

nawet doinstalowanie dwoch pozostalych czcionek courier & arial  + w ff
ustawienie reczne "widok > kodowanie > unicode"  *nie* pokazuje prawidlowo
tej
www  --> http://www.cilicia.com/armo_book_testimony-testimony.html, nadal
krzaki. Detekcja plugina jest taka: http://i.imgur.com/Qgd8NUp.png  I
to jest dziwne, bo sa krzaki, ale w Font
Family nie ma juz nic przekreslonego (a przed zainst. czcionek - bylo), wiec
"detekcyjnie" strony zachowuja sie identycznie.

Zastanawiam sie nad dwiema sprawami:

1
ta juz czytelna strona daje sie czytac dobrze w kodowaniu *West* Armenian
(Unicode) [ma to wymalowane w malym okienku z wyborem kodowan], natomiast
nieczytelna strona (na www to jest zaznaczone) " It is written in
*Eastern* Armenian"...  Nie wiem, czy Eastern Armenian to az taka
egzotyka....
Nie sadzę, ale...

2
a moze ta druga www jest po prostu po dziadowsku napisana, w koncu dopiero
recznie trzeba ustawic kodowanie na unicode zeby dojrzec krzaki w stylu
armenskich krzakow... Ale do licha - musi dac sie jakos odczytac...

Jakies podpowiedzi moze? :)