Re: [WINNT] [ot] ff: nagle, co klikniecie - to reklama

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] ff: nagle, co klikniecie - to reklama
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 24 Aug 2015 23:43:50 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634Racine@1634Racine.pl> napisał w wiadomości news:55db754d$0$27518$65785112@news.neostrada.pl...
ff uzywam jako drugiej przegladarki [po operze 12.17], wiec to, co ponizsze nie jest (poki co...) jakims dramatem wielkim dla mnie, ale irytuje i zastanawia:

Otoz po ostatniej aktualizacji do wersji 40.0.2 zalew wyskakujacych okien to wrecz powodź.

Na 100% jakieś gówno. Mam też tę wersję i nic mi nie wyskakuje.

To prawda, nie uzywam zadnego adblocka, ale tez ff jest u mnie tylko dodatkowa przegl. wiec nie chcialo mi sie bawic w uzbrajanie.

W Ogniolisie także nie używam AB.

Co sie *nagle* stalo? tez to zauwazyliscie od tej wersji?

Na 100% gówno.
Dokładny skan AV, dokładny skan antymalware, antyrootkitem też warto (Bitdefender Rescue CD potrafi to i owo wyłuskać, choć uprzedzam, nie na każdej maszynie ruszy, także w nowej zakładce w polu adresu about:config i przeszukać wartości na typowe dla robali wystąpienia, przeskanować pliki *.lnk na wpisy, kierujące do takiego uruchomienia przeglądarki, że jej start odpala się z dodatkową zakładką ze stroną wirusa, czy innego reklamowego badziewia. Także, sprawdzić konkretne uruchomienie przeglądarki, czy i tu nie ma uruchomienia jej z dodatkową zakładką, przeszukać systemowe starty pod kątem pasożytniczych wpisów, to potrafi być bardzo głęboko pochowane, znajomej 3 razy podchodziłem do czyszczenia, głębiej, niż robią to AV i antyszpiony... i chyba dopiero za 3 razem wybiłem na tyle, że już mnie nie woła "ratuj, bo mi reklamy wchodzą". Czy, jak zamkniesz w Ogniolisie ostatnią zakładkę, to przeglądarka zamyka się, nie zamyka, ale zawartość strony jest neutralna, czy wywala ci coś a-la-reklamę? To też siedzi w about:config. Szukanie w Rejestrze jest bezskuteczne, w nim wcześniej wybiłem.

Trudno mi coś podpowiedzieć co do szczegółów, w kazdym przypadku mogą być inne. To może być na parę godzin intensywnej roboty.

Jak już się uporasz, to przed łażeniem po stronach gołopizdnych i gołorzopnych dobrze sie pozabezpieczaj (nadal używasz FAT32?) :P ? Podejrzane strony jeśli, to najbezpieczniej chyba z dedykowanej wirtualki. Ostrożności nigdy za wiele, powiedziała zakonnica, zakładając kondona na świeczkę. Nie znam twojego systemu, więc konkretami nie sypnę. Powiem - 3 x ostrożność, 3 x myslenie (do niczego nie piję), i last but not least, 3 x gotowość do działań ubijających babola.

896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205