[WINNT] WinXP - co to za cholerstwo podmienia hosty

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] WinXP - co to za cholerstwo podmienia hosty
From: "Piotr C." <piotr@mabanana.com.delete.pl>
Date: Wed, 6 May 2015 15:38:13 -0700
Taka sytuacja

Komputer mojej mamy, zdalnie trudno mi pomóc bo TeamViewer wolno działa na tym
połączeniu.
XP, użytkownik bez praw administratora.
Firefox ze stroną startową interia.pl - otwiera się gadu-gadu.pl, z którego
nikt nie korzystał. Otwarcie interii niemożliwe bo właśnie włącza się owe gadu,
natomiast w IE działa. Przeskanowałem Spybotem - OK. Przywróciłem ustawienia
domyślne firefoxa (nie było żadnych toolbarów poinstalowanych czy czegokolwiek)
i teraz dzieją się dziwne rzeczy:
 - interia działa
 - bezpieczne logowanie do inteligo - błąd certyfikatu (wystawiony na google)
 - inteligo.pl w ogóle nie otwiera się (ani FF, ani IE)
 - ping inteligo.pl:   (!!!)
    Badanie lotto.interia.pl [217.74.71.147] (...) ---> że co?
 - inne strony, jak też inne banki działają, aczkolwiek nie sprawdzałem
wszystkiego.
 - te które zostały "zepsute", były na pasku ulubionych w FF

Sprawdziłem jeszcze hosts / lmhosts --> są standardowe (wszystko odhaszowane).
W autostarcie nic nie ma szczególnego.
Gdzie są podmienione te hosty? Już kiedyś stało się coś podobnego jakiś rok
temu, przeinstalowałem kompletnie windowsa pół roku temu.

Pozdrawiam