W dniu 2014-12-05 o 19:10, romek pisze:
Witam!
Mam nastepujący problem.
Kupiłem nowy dysk zewnętrzny z USB 3.0. Podłączając go do portu USB 3.0 w
laptopie Lenovo Z710 jest on wykrywany, widać go w menedżerze urządzeń, ale
po chwili połączenie jest przerywane by po pewnym czasie znów był widoczny
i tak w kółko raz jest widoczny raz nie. W związku z tym nie można nic
kopiowac bo w każdej chwili proces może być przerwany. Windows 8.1 posiada
aktualne sterowniki i najnowszy BIOS (ze strony LENOVO). Na USB 2.0 ten
dysk działa bezproblemowo a na portach USB 3.0 poprawnie działają Pendrivy
i dyski zewnętrzne z USB 2.0.
Może ktoś się spotkał z takim zjawiskiem a jeszcze lepiej zna rozwiązanie?
Pozdrawiam
romek
zapewne uwalony port w laptopie albo, pewniej, kabel od dysku. USB 3.0
ma podwójne okablowanie, osobne dla USB 2.0 i osobne na 3.0. Wtyk tez
jest "podwójny".Ma 4 blaszki z przodu (USB2) i 5 "sprezynek" w głębi na
USB3. Gniazdo odwrotnie: ma 5 "blaszek" z przodu (USB 3) i 4 "spręzynki"
(USB2) w głębi. Cos na "łączach" USB3 nie styka dokładnie.