Re: [WINNT] Zbyt długie nazwy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zbyt długie nazwy
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Fri, 10 Oct 2014 22:28:13 +0200

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości news:m18vm3$ali$1@node2.news.atman.pl...
Sprawdź jaki masz File system na pendrive. FAT ma zapewne wsparcie dla krótszych nazw.

Tu też długość ścieżki może wynosić 32767 znaków, natomiast jest inne, ważniejsze ograniczenie, które spowodowało, że od W7 wzwyż, nie położy się systemu na partycji FAT - pojemność katalogu FAT ogranicza się do 65534 wpisów, a przy LFN nazwa, prócz krótkiej, często zajmuje kilka(naście) wpisów na nazwę długą, zabezpieczoną prostą sumą kontrolną. Nazwa pliku może mieć 256 znaków, natomiast ścieżki mogą być dłuższe - miałem takie na swoim penie.

Jeśli nie chcesz zmieniać FS na pendrive to spakuj pliki np 7zipem.

Poza tym nawet NTFS czasem mówi mi o przekroczeniu limitu (np. przy rozpakowaniu jakiegoś archiwum w gdzieś głęboko w podkatalogu.

Nie NTFS, tylko archiwer/packer. NTFS nie ogranicza tak długości nazw/ścieżek, nie limituje też ilości plików w katalogu, jego system opiera się na innej zasadzie i inaczej jest utrzymywany, niż FAT, który jest sekwencyjny. NTFS jest indeksowany i opiera się o drzewo binarne, dzięki czemu zmieścić 200 tysięcy plików w katalogu, to nie problem, osobiście sprawdzałem (będą próby zmieszczenia 2.5 miliona, co NTFS umożliwia). W każdym razie alarm o zbyt długiej ścieżce i twarda odmowa dalszej pracy, nie wynika z ograniczeń NTFS, lecz programu, z którego to wyskoczyło - częsty ból archiwizerów/packerów. Także OE niby nie ma powodu nie móc utworzyć pliku folderu większego, niż 2 GB, skoro jego następca, WLM, potrafi zrobić plik nawet 30GB, a dzięki NTFS, nie jest ograniczony rozmiar pliku. Dokładniej, ograniczenie jest, ale tak wysokie, że przez najbliższe ...dziesiąt, jeśli nie ...set lat, nie zostanie osiągnięte, opiera się bowiem o 64-bitową liczbę, określającą ten rozmiar. Podobnie FAT64, aka oficjalnie exFAT, który długość pliku ma określaną również liczbą 64-bitową, jak i w odróżnieniu od poprzednich wersji, nie limituje ilości plików w katalogu. Jedynie sama FAT jest nadal 32-bitowa, ale to nie ona ogranicza rozmiar pliku.

Wracając do pena, to nie był kłopot z dysku na pena, tylko odwrotnie, na penie było OK, więc zmieniać nic nie trzeba tylko w drugą stronę. Problem pojawiał się, gdy ostateczna długość ścieżki dostępu przekroczyła 259 znaków. Niedawno kopiowałem kilkoma penami ok 60 GB podobny problem i co rusz mi pyskowało o przekroczeniu. Zatwierdzałem, że kopiuj na wszystkie i wszystko przeszło jak należy, nic nie zginęło. Natomiast był problem przy kopiowaniu na pena, gdy katalog ulegał zapełnieniu - mimo, że było miejsce na woluminie, nie było go już w katalogu i pyskowało o przepełnieniu dysku, co było nieprawdą. Rozczłonkowałem na kilka katalogów i połączyłem je na nowo u celu. I tak trochę naokoło przerzuciłem wszystko.

--
Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you have a fast link
and want to join, click beside... https://www.samknows.eu