Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 22 Sep 2014 07:32:53 GMT
Witaj Irek.N., 21 wrz 2014 w news:lvn89s$vmv$1@speranza.aioe.org
napisałeś/aś:

> Potrzebuje zainstalowac na laptopie dwa systemy (WinXP64Pro oraz W7
> 64Pro), ale w taki sposób, aby mozliwy byl wybór systemu
> startujacego, a jezeli taki wybór ze strony operatora nie nastapi,
> to niech XP bedzie tym ladowanym.

Instalujesz Xp dzieliąc na partycje podczas instalacji albo potem albo
spod instalatora W7(tego nie jestem  pewien). Instalujesz W7, który sam
dopisuje XP do listy systemów do wyboru na starcie. Do tego, co chcesz
nie trzeba żadnego zewnętrznego bootloadera - po zainstalowaniu systemów
ustawisz wybór systmu i czas oczekiwania na wybór we właśc. systemu-
zaawansowane-uruchamianie i odzyskiwanie.
Tylko:
- nie wiem, czy partycjownowanie spod XP będzie ok - w sensie wyrównania
partycji
- nie wiem, co w przypadku jak masz tam UEFI
- było tak, że uruchomienie XP kasowało punkty przywracania na W7 - nie
wiem, czy to naprawiono. Był na to jakis fix (chyba całkowite ukrywanie
W7 przed XP)
To tak ogólnie. Więcej grzechów nie pamiętam.