[WINNT] Dwa systemy na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Dwa systemy na laptopie
From: "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl>
Date: Sun, 21 Sep 2014 21:17:53 +0200
Mam pytanie.
Potrzebuję zainstalować na laptopie dwa systemy (WinXP64Pro oraz W7 64Pro), ale w taki sposób, aby możliwy był wybór systemu startującego, a jeżeli taki wybór ze strony operatora nie nastąpi, to niech XP będzie tym ładowanym.
Fantastycznie było by, gdyby systemy te nie mieszały sobie nawzajem.
Już tłumaczę dlaczego. Oba systemy będą miały zainstalowane aplikacje z dziedziny automatyki przemysłowej. Kłopot z nimi jest taki, że czasami te aplikacje się nie lubią - walczą wręcz o zasoby (np: port szeregowy). Dodatkowo na W7 będzie zainstalowane oprogramowanie Siemensa, które w zwyczaju ma kłaść wydajność OS-a na łopatki. Innymi słowy, zazwyczaj wystarcza mi XP (mam z lapkiem) i podoba mi się szybkość i niezawodność jaką ten system mi daje (SSD na pokładzie, naprawdę miło się pracuje). Czasami jednak muszę odpalić soft, który jest tragiczny, a na dodatek w najnowszej wersji chodzi tylko na W7 i wyżej. Zakupiłem się więc system, tylko teraz zastanawiam się jak to pożenić sensownie.

Wolę Was zapytać, niż spędzić kilka dni na przekonywani się jak zrobić stabilnie i dobrze taką instalację. Być może 2 zdania podpowiedzi w tym przypadku wystarczą.

Irek.N.