Re: [WINNT] Pagefile.sys

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pagefile.sys
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Fri, 1 Aug 2014 19:10:59 +0200

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości news:53d7057b$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...
(jwt)
Zalecasz jego wyłączenie? Robisz takie bubu każdemu? Nie, no bez jaj :)

Przeważnie można to zrobić. Na moim dużym kompie, mającym swego czasu 2GB RAM, pokusiłem się o zainstalowanie Wiedźmina i przetestowanie działania. Bez swapa. Żeżarł prawie całą pamięć, zostało niecałe 200MB. Nie stwierdziłem najmniejszych nawet problemów z działaniem wszystkich razem i każdego z osobna programów. Obecnie używam swapa, przy 2.5GB, tylko dlatego, że używane przeze mnie progsy dość często przekraczają zajęciem dostępną ilość RAM. Jakby nie to, to natychmiast się tego balastu pozbywam. To jednak w pewnych sytuacjach spowalnia, coś kosztem czegoś. Z powodzeniem też wyłączyłem swapa w testowanym Windows 7, wystarczyło tylko pilnować, by uruchomione programy po prostu pomieściły się w pamięci.

Oczywiście, nie oznacza to, że każdy może sobie to wyłączyć, niektóre programy, bez wyraźnego powodu, a niektóre też z wyraźnym i uzasadnionym, wymagają a priori czynnego swapa, uważam jednak, że nie można jednoznacznie określać jako złe, wyłączanie swapa w swoim systemie.

Jakoś mi się system, mimo wcale nie spokojnego używania, nie wywalił od takiego "bubu".

--
Spamerów i "pytaczy" informuję, iż  bardzo narażają się na to, że ich
adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.