[WINNT] Firewall dla xp 64bit, naprawdę nie ma małe sprytnego programu?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Firewall dla xp 64bit, naprawdę nie ma małe sprytnego programu?
From: "tolek" <tolek@niedla.spamu>
Date: Mon, 26 May 2014 12:12:24 +0200
Bezskutecznie poszukuję małego, szybkiego firewall-a dla xp 64bit.
Oryginalny "firewall" z xp to jakaś proteza, bo nie bada w ogóle ruchu wychodzącego. Zresztą dostaje ona często czkawki przy większych prędkościach ze świata > 100Mbps.

Sprawdziłem kilkanaście programów (lub próbowałem sprawdzać, bo się okazywały niekompatybilne z xp 64bit). I póki co jestem w czarnej d...

Kobyły z gatunku Outpost odpadają.
LooknStop_Setup - temu jak się usunie zdefiniowane reguł to za cholerę nie potrafi się uczyć jak Kerio 2.1.5, zresztą ten Look jakiś taki przekombinowany.

Znalazłem namiastkę na bazie której mógłby powstać dobry firewall
http://www.kssware.net/ipfilter.html#Download

Mały sprytne programy.
Jednak to nadal nie jest to co Kerio 2.1.5 (który niestety nie chodzi na 64bit). A nadal Kerio 2.1.5 (mimo kilku niedociągnięć i sporadycznych błędów w działaniu) pozostaje niedoścignionym wzorem co to znaczy mały, bardzo dobry, sprytny, szybki program.

Tu jest świetny monitor połączeń
http://www.nirsoft.net/utils/cports.html#DownloadLinks szkoda że można ubijać tylko już działające połączenia a nie potrafi on jak firewall zgłosić, że coś chce się łączyć. Taki program żeby się dało rozbudować o możliwość wykrywania ruchu w momencie próby jego zainicjowania.

Przejrzałem
http://start64.com
http://www.dobreprogramy.pl/Zapory-sieciowe-firewalle,Programy,Windows,66.html
http://www.programosy.pl/kategoria,firewall,1,1.html
Wszystko odpadało jako albo niedziałające pod xp 64bit (mimo, że działa np pod win7) albo będące wielką, ospałą kobyłą zjadającą zasoby systemu, z durnymi fontannami i skaczącymi dzikimi wężami, albo jakieś szpiegujące gówno co w momencie uruchomienia instalki próbuje łączyć się z dziwnymi adresami - co już na dzień dobry odpada, albo tylko pozorne firewalle których działanie polega tylko na tym, że w tray-u jest jego ikona, a poza tym program nie wykrywa praktycznie żadnego ruchu mimo, że on się odbywa.

A cała filiozofia poszukiwanego programu to sam filtr pakietów UDP, TCP, ICMP, który mi wskaże, że aplikacja którą właśnie pobrałem dziwnym trafem próbuje się łączyć z czymś dziwnym na świecie, itd. Nic więcej nie potrzeba, ustalić od A do Z jak w Kerio 2.1.5 co może wychodzić, co może przychodzić i po sprawie, wszystko inne ubite lub będzie odpytane o działanie dopuszczające, ubijające w ruchu przychodząco-wychodzącym.

Może coś ciekawego spod Linuksa ktoś udostępnił dla windowsa?