Re: [WINNT] predkosc nagrywania dvd i bluray

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] predkosc nagrywania dvd i bluray
From: "Jeffrey" <spass.wyciep@wycieptopoczta.onet.pl>
Date: Tue, 15 Apr 2014 20:45:26 +0200
Krzychu wrote:
Witam!

Pomimo nagrywania z teoretyczną prędkością x8 DVD rzeczywista prędkość
nagrywania wynosi u mnie np. średnio x6,1.
Podobnie mam przy nagrywaniu płyt Bluray. Nagrywam za pomocą
wbudowanej nagrywarki jak i nagrywarki USB.
Sprzęt: Laptop z procesorem Intel i7, 8 GB ramu, dysk SSD, Win 7. W
nero podczas symulacji zapisu osiągam odczyt pozwalający zapisywać z
prędkością ponad 140 MB/s.
Nagrywam w Nero 9 lub darmowym Ashampoo Burning Studio.
W czym tkwi problem?

płyty optyczne sa nagrywane od środka
kiedy zaczyna nagrywać prędkość obrotowa dysku jest maksymalna ale liniowa jest mała i rośnie aż do osiągnięcia max prędkości liniowej - wtedy nagrywa z prędkością max u ciebie x8, dzieje się tak na powiedzmy 1/3 pojemności płyty następnie jest utrzymywana prędkość liniowa czyli max prędkość nagrywania ale prędkość obrotowa się cały czas zmniejsza co słychać mogą wystąpić chwilowe przerwy lub zmniejszenia prędkości bo np skończył się bufor
istnieją inne techniki nagrywania ale ta jest najszybsza

jeffrey