[WINNT] Jak zmienić niektóre ustawienia w Win8?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak zmienić niektóre ustawienia w Win8?
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Fri, 11 Apr 2014 13:01:26 +0200
Witam

Jest tu kilku speców w tej materii, więc zapytam, bo może ktoś sobie z tym poradzi. Szukałem w googlach, ale nie znalazłem rozwiązania, chociaż widziałem, że niektórzy pytają o to samo.

Mam w pracy komputer z Win8, na Win7 jest to samo. Komputery te działają w domenie i wiele rzeczy ustawianych jest odgórnie, a ograniczenia użytkownika sprawiają, że niektórych opcji po prostu nie da się zmienić z interfejsu. Jakiś matoł zablokował w domenie możliwość zmiany pasków narzędziowych na pasku startu, przez co widać tylko domyślny pasek 'Linki' i wszystkie opcje w popupmenu na pasku startu, dotyczące pasków narzędziowych są nieaktywne. We właściwościach paska startu jest zakładka z paskami narzędziowymi i tu, o dziwo, można coś wybrać, tj. wyłączyć pasek lub włączyć. Nigdzie jednak nie ma możliwości dodania nowego paska (to co zwykle robi się przez 'nowy pasek narzędzi...' i wybranie folderu ze skrótami), ani też zmiany jego pozycji! Wszystkie paski pojawiają się w domyślnych pozycjach (po prawej stronie ekranu) i nawet odblokowanie paska startu nie pozwala nadal na ich przesunięcie. Chciałbym móc jednak jakoś dodać pasek z własnymi skrótami i przesunąć go w inne miejsce. Wiem, że to się musi dać zrobić, bo jeden z komputerów wcześniej miał poustawiane paski i został zmigrowany do domeny, po czym paski zostały, ale nie dało się już zmieniać ich pozycji. Odpięcie komputera z domeny nie wchodzi w grę. Widziałem w sieci coś na ten temat i wynika z tego, że w rejestrze jest to zapisane, ale w formie binarnej, więc nie mogę w niczym zagrzebać, bo i tak nie wiem co w tym siedzi. Ktoś z was zna na to sposób? ;)

dzięki i pozdrawiam

ZombiE