Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Mon, 24 Feb 2014 19:14:10 +0100
W dniu 2014-02-24 16:02, BQB pisze:

W FF hasła są pamiętane. Sprawdziłem przed chwilą. Nie są pamiętane
tylko tam, gdzie zastosowano atrybut niezachowywania hasła. To w/g
uznania webmastera. Tak więc mówisz nieprawdę.

Dziwne, nie spotkałem się jeszcze ze stroną, która wymusza zapamiętanie
hasła - zawsze jest pytanie - czy zapamiętać hasło dla tej strony - tak,
nie tym razem, nigdy nie pytaj o pamiętanie hasła do tej strony (czy
jakoś tak)
Wskaż stronę, która wymusza zapamiętanie hasła w przeglądarce.

Nie wskażę gdyż nie ma takiej możliwości w HTML, co zresztą potwierdzasz cytując moje słowa mówiące dokładnie o tym. Nie usuwam swojego własnego cytatu abyś mógł go raz jeszcze przeczytać.

Również nigdy wcześniej nie twierdziłem, że jakakolwiek strona wymusza pamiętanie haseł. Natomiast powiedziałem coś dokładnie odwrotnego, że da się ustawić atrybut niepamiętania haseł (patrz pierwsze zdanie). Przeglądarki zwykle pamiętają pola formularzy o ile im się tego nie zabroni. Każda może mieć własną politykę domyślnie ustawionych preferencji oczywiście i może się to zmieniać wraz z wersją przeglądarki.

Atrybut ten nazywa się "autocomplete" i jest przypisywany do pól tekstowych, które mają być zapamiętywane/niepamiętane przez przeglądarki:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms533032(v=vs.85).aspx

oraz tu:

http://www.w3.org/html/wg/drafts/html/CR/forms.html#autofilling-form-controls:-the-autocomplete-attribute

i cytat:

"When an element's autofill field name is "off", the user agent should not remember the control's value, and should not offer past values to the user."

Począwszy od IE11, atrybut jest ignorowany dla pól hasłowych - podobno. Nie sprawdzałem. To ze względów bezpieczeństwa ponoć zrobiono.

--
Pozdrawiam
Marek