[WINNT] Dlaczego Windows po reinstalacji jest szybszy?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Dlaczego Windows po reinstalacji jest szybszy?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 22 Feb 2014 10:59:10 +0100
Witam,

Właśnie miałem okazję reinstalowania systemu W8.1 po jego awarii. Przed awarią, od pewnego czasu obserwowałem spowolnienie. Np. mam wiele zdjęć po 24MB / plik. Gdy je otwierałem, to zajmowało to ok 1s. Było widać jak się obraz odrysowuje z góry na dół. Zrobiłem też test szybkości sieci za pomocą speedtest.net - transfer wychodził mi na poziomie 120Mbps i nigdy więcej. Zbierałem te informacje aby potem, po ew. reinstalacji w przyszłości mieć odniesienie. No i system mi padł po 2 latach. Po reinstalacji te same fotki ładują się w ułamku sekundy. Transfer przez 2 kolejne dni obserwuję na poziomie 160-170Mbps i nigdy mniej. Zainstalowane oprogramowanie dokładnie to samo co przed awarią. Poprawki wszelkie - identyczne.

Wiele razy słyszałem, że wrażenie przyspieszenia po reinstalacji jest złudne. Tym razem jednak poparte jest liczbami i jestem przekonany, że zawsze się to sprawdzi. Każdy jeden komputer po reinstalacji (rok, dwa po poprzedniej) działa wydajniej. O co w tym może chodzić? Dlaczego czas jest wrogiem wydajności Windows?

--
Pozdrawiam
Marek