Re: [WINNT] SkyDrive - jak to działa?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] SkyDrive - jak to działa?
From: "Piotr C." <piotr@mabanana.com.delete.pl>
Date: Thu, 9 Jan 2014 22:56:45 +0100
On Thu, 09 Jan 2014 22:28:35 +0100
Marek <precz@spamowi.com> wrote:
> Dziękuję za objaśnienia. W zasadzie funkcjonalność typu SkyDrive jest
> fajna ale trzeba jeszcze trochę zaczekać na rozwój funkcjonalności.
> Gdyby te łącza działały w drugą stronę, to byłoby idealnie. Mam na myśli
> zawsze pusty katalog SkyDrive (chyba, że ktoś chce coś w nim koniecznie
> przechowywać) z łączami do folderów rozsianych po systemie. Wtedy
> użytkownik mógłby samodzielnie zarządzać co jest dla niego ważne, co

Nie sądze żeby to tak zmienili bo od wielu miesięcy nie ma aktualizacji.
Niemniej, właśnie tak może to działać - do katalogu skydrive dodajemy softlinki
do dokumentów, zdjęć itd. i mamy aktywny backup i *dobre* synchro między
kilkoma komputerami. Używam i działa pięknie. Na dzisiaj mam 16GB zdjęć z wielu
lat i nie wyobrażam sobie utraty, skydrive jest dodatkowym backupem.  (była
kiedyś akcja że dawali 25GB za darmo)

Minusem dodawania softlinków jest efekt uboczny - aktualizacja nie następuje
natychmiast po zmianie zawartości linkowanych katalogów. Trzeba czekać na reset
albo zastosować obejście - np. uruchamianie skrótem pliku bat, który w katalogu
skydrive tworzy losowy plik, a wówczas wszystko jest skanowane od nowa.

Tak to jest jak banda przygłupów tworzy założenia do interfejsu / funkcji
programu, ale to już odległa dygresja.

P.