[WINNT] problem z dostępem do dysku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] problem z dostępem do dysku
From: Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl>
Date: Thu, 11 Jul 2013 09:17:40 +0200
Czołem!

Kolega prosił mnie o odzyskanie danych z dysku - to jeden z tych nieszczęsnych Seagate Barracuda 7200.11 z firmware SD15.
Dysk był zablokowany, ale kupiłem terminal i zregenerowałem translator.
Po tym dysk jest widoczny Win7, ale nie ma do niego dostępu. Cały czas dysk pracuje, w menadżerze dysków pojawiają się trzy partycje, dawna C dostaje literkę szybko, kolejne dwie (logiczne) po pewnym czasie, ale druga z nich ma status RAW. Wybranie formatowania, lub usunięcia którejkolwiek partycji powoduje długotrwały namysł - raz na kilka razy, kiedy nie doczekałem do jakiejkolwiek akcji, pojawiło się okienko z komunikatem, że dysk jest zajęty i nie można wykonać operacji
Dysk mam podłączony przez stację dokującą do laptopa.
Pod linuksem nie daje się zamontować tego dysku, Gparted też go nie widzi.
Nie mam już pomysłu co z tym zrobić. Kiedyś takie beznadziejne przypadki rozwiązywałem poprzez nadpisanie tablicy partycji zerami w hexedytorze - teraz trochę się tego boję i już nawet nie wiem czym miał bym to zrobić.

Macie jakieś rady?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak