Częściowo rozwiązałem temat... Re: Czy muszę płacić? Czyli GPT w WinXP SP3-32.

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue, 23 Apr 2013 19:42:36 +0200

Użytkownik "Anerys" <spam.nie.jest_at_spoko.pl> napisał w wiadomości
> Spróbuję z tym RAIDem... No i poszukam dalej. Nie chciałbym się uciekać do
> piracenia GPT Loader-a. Ale jak będę musiał...

Zadziałałem inaczej. Okazało się, że na stronie producenta płyty JEST
program, który mi pomoże!
Tyle, że był w dziale ogólnym użytków, nie w dziale mojej płyty. Także lista
chipsetów nie zawierała mojego, ale zaryzykowałem. Opłaciło się. Mam
wprawdzie dwa dyski, jeden jest wirtualny, ale za to nie ma straty
powierzchni. (no, może malutka).

Opiszę więc, co zrobiłem.
Płyta moja, to Gigabyte, GA-P35-DS3, czyli chipset Intel P35. NIe było go na
wspomnianej liście. Strona, to http://www.gigabyte.pl
Trzeba wejść w pobieranie plików, brak w polskiej wersji strony, najszybciej
przełączyć się na angielską, ale można też odszukać swoją płytę, a po lewej
będzie już odpowiedni przycisk. Po wczytaniu podstrony trzeba przewinąć do
ok. 40%., tam jest użytek o nazwie 3TB+ unlock (kurde, skleroza... ale to
tak się rzuci w oczy, ze każdy trafi). Piszą tam, ze najpierw trzeba
zainstalować ten sterownik, co się wczytuje przy wciśnięciu klawisza F6
przed instalacją, jest to bajecznie proste też potem (choć
nienajwygodniejsze, bo trzeba trochę roboty ręcznej). Trzeba gdzieś
wypakować podkatalog z wersją dla swojej Windy (32/64bit) XP, PPM na pliku
*.inf, wybrać zainstaluj, wciągnie i zamonituje o restart, potwierdzamy
"TAK"; cały pakiecik ma ok. 0.15MB. Potem trzeba pobrać ten drugi, ma ok.
6.2 MB, uruchamiamy, instalujemy. Znów restart, uruchamiamy program,
inicjujemy dysk jeśli zażąda i zatwierdzamy wciągnięte 2TB. Pojawi się wtedy
wirtualny napęd (być może on się pojawia wcześniej, ale tak działałem i
zatrybiło), można wtedy obu częściom utworzyć partycje i sformatować.

Nie wykluczam, że może połowę zrobiłem niepotrzebnie, drugą nie tak jak
trzeba, ale zadziałało :)
Dysk wirtualny pojawia się z opóźnieniem, widocznie sterownik tak późno
startuje... ale za to jest i hula aż miło :)

Skoro tak trzeba, to jakoś przecierpię, choć nie ukrywam, że bardziej by
mnie rajcowało mieć dysk w jednym kawałku...