Re: Czy muszę płacić? Czyli GPT w WinXP SP3-32.

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue, 23 Apr 2013 15:45:33 +0200

Użytkownik "PureNick" <ibozaurCTRL+X_at_zax.pl> napisał w wiadomości
> 1.
> High Capacity (>2.2TB) Tech Brief:
> http://www.hgst.com/tech/techlib.nsf/techdocs/D213A024C090CE9F862577D5002600FC/$file/HiCap_2TB_TechBrief_030812.pdf

Odpada...

> 2.
> How to Break the 2TB (2 TeraByte) File System Limit:
> http://carltonbale.com/how-to-break-the-2tb-2-terabyte-file-system-limit/

Doczytałem, żeby dysk wrzucić na kontroler RAID. Mam taki na płycie,
przełożę. Może dalej będzie łatwiej?

> 3.
> Windows Support for Disks with Capacity Greater than 2TB
> http://support.microsoft.com/kb/2581408

Nie więcej ponad to, co znalazłem...

Uściślę trochę swój pierwszy post - nie potrzebuję na razie możliwości
startowych, potrzebna jest mi tylko możliwość przechowywania danych.
Co do MBR - u znajomego położyłem W7-64 bit, udało mi się zdjąć istniejącą
na dysku partycję GPT i zająć całość, czyli te 2.7/3TB pod MBR... widocznie
system zobaczył to w sektorach większych, niż 512 bajtów. Gdyby tak mój XP
tak zobaczył ten dysk, to z pewnością udało by mi się zrobić co chcę bez
tych całych korowodów. BIOS nie jest UEFI, ale widzi cały dysk. Programy
narzędziowe też widzą całość (nie wszystkie - Victoria raportuje tyle, co
Windows, jednak odczyt umie zrobić z całej powierzchni, sprawdziłem,
czytając dysk od końca, nie było trudności), więc XP nie jest ograniczeniem
totalnym.
Spróbuję z tym RAIDem... No i poszukam dalej. Nie chciałbym się uciekać do
piracenia GPT Loader-a. Ale jak będę musiał...