Re: Zakup Windows 7

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri, 19 Apr 2013 17:23:42 +0200

GAD Zombie <gad_at_USUN.gad.USUN.art.pl> napisał(a):
> To znaczy?
> Zdawalo mi sie, ze Windows OEM kupuje sie razem ze sprzetem w sklepie. Jak
> zmieniam sprzet, to Windows tez przestaje byc legalny na nowym.

Tak. Jest legalny tylko z pierwszym sprzętem.

> Jesli mialbym kupic sam Windows OEM to do jakiego sprzetu bylby
> przypisany? Jesli dobrze mysle, to chyba nie ma takiej mozliwosci, zeby
> byl legalny.

Była taka opcja, że jak kupujesz w sklepie, a nie od kogoś, to będzie
legalny, bo Twój sprzęt będzie pierwszy. Z tym, że to była sprawa
kontrowersyjna i stanowisko polskiego Microsoftu różniło się w tej sprawie
od stanowiska Microsoftu amerykańskiego. Nie wiem na czym ostatecznie
stanęło, ale skoro taki Komputronik sprzedaje OEMy, to pewnie jest to
legalne.

> Moglem sam na to wpasc ;)

To trzeba było wpisać, a nie pytać na grupie.

> Lubie czasem poustawiac wszystko po swojemu i nie lubie, jesli system cos
> ogranicza dlatego, ze jest w jakiejs tanszej wersji. Faktem jest, ze
> wiekszosc na nim mi wystarczy, ale np. wyczytalem na powyzszej stronie, ze
> tryb Windows XP jest dostepny od wersji Professional w gore.

Trudno żeby licencję na XP dawali za darmo.

> I tu rodzi sie nastepne pytanie. Czy ten tryb XP jest naprawde taki dobry?

Taki czyli jaki? Jest dużo lepszy od trybu zgodności, ale wiadomo, że
maszyna wirtualna to nigdy nie będzie to samo co fizyczna, np. w zakresie
akceleracji grafiki.

> Faktycznie dzieki niemu starsze aplikacje uruchamiaja sie normalnie w W7?

No przecież po to jest. Oczywiście zawsze jakiś wyjątek może się trafić.

> Wiem, ze niektore programy w W7 nie dzialaja i tyle. Czy tryb XP to
> rozwiazuje czy tez nie zawsze?

A jak myślisz? W zdecydowanej większości rozwiązuje.

> Nigdy nie widzialem tego w
> akcji.

Ale przecież mnóstwo ludzi używa i nie jest to żaden tajemniczy temat o
którym nic nie ma w Internecie. Jest to de facto licencja na XP. VirtualPC
już masz w systemie, i jak postawisz w nim XP, to będzie to samo co XP Mode.
To co ogólnie jest fajne, aczkolwiek jest funkcją właśnie VirtualPC a nie
samego XP Mode, to to, że możesz uruchamiać aplikacje z wirtualizowanego XP
bezpośrednio z Win7. Wtedy XP uruchamia się w tle, startuje aplikacja i
widzisz tylko ją, bez pulpitu XP (aczkolwiek oczywiście można go sobie
otworzyć).

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/