Re: Zakup Windows 7

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Sun, 28 Apr 2013 06:25:39 +0200

On 2013-04-19 17:23, Grzegorz Niemirowski wrote:

> Tak. Jest legalny tylko z pierwszym sprzętem.

> Była taka opcja, że jak kupujesz w sklepie, a nie od kogoś, to będzie
> legalny, bo Twój sprzęt będzie pierwszy. Z tym, że to była sprawa
> kontrowersyjna i stanowisko polskiego Microsoftu różniło się w tej
> sprawie od stanowiska Microsoftu amerykańskiego. Nie wiem na czym
> ostatecznie stanęło, ale skoro taki Komputronik sprzedaje OEMy, to
> pewnie jest to legalne.
Ten temat również mnie ostatnio nurtuje i również zauważyłem, że wersje
OEM normalnie sprzedają też uznane firmy "detaliczne" a nie tylko jakieś
krzaki z Allegro. IMO wszystko powinno być w OK ponieważ chodzi chyba
tylko o to, że nie można przenieść licencji (aktywowanego) OEM-owego
Win7 na inną maszyną i tak na prawdę z punktu widzenia MS to nie ma
znaczenia czy złoży ci maszynę i zainstaluje OEM-owe Win7 jakaś firma
składająca komputery czy też sam zostaniesz OEM-em i wykonasz te
czynności własnoręcznie. :-D