Re: [WIN7] - Wylaczenie monitora powoduje przemieszcza sie el. pulpitu

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Sat, 13 Apr 2013 18:57:40 +0200

W dniu 2013-04-13 18:38, PM pisze:

> No chyba że system głupieje i myśli że zmieniłeś mu rozdzielczość a nie
> odłączyłeś monitor. To wygląda tak jakby winda widziała jeszcze jakiś inny
> monitor i się na niego przełączała...

A to też możliwe :)
Z tym, że nie przestawiał by ikon i nie zmieniał rozmiarów okien w sensie
współrzędnych punktowych.

Coś podobnego od czasu do czasu udaje mi się osiągnąć na monitorze CRT.
Wyłączam, po włączeniu mam przesunięty, rozciągnięty obraz. Wyłączam i
włączam ponownie - i jest ok. To nie jest kawał o informatykach (wystarczy
wyjść i wejść), chodzi o synchronizację sygnałów docierających do monitora z
jego czasem reakcji na nie, nie wnikam - to wykłady z innej grupy :) Do
czego zmierzam, takie działanie nie wpływa na ustawienia systemu.

Jeśli monitor bez żadnych sterowników może być wykryty przez system (bo
jest), to można to wykorzystać...

Nie chodzi mi o jakieś teorie spiskowe, w sumie problem jest dość ciekawy, o
ile nie jest to zbieg okoliczności :)

Otóż. Dzwoni do mnie gość (wiem, używają kompa mamusia, tatuś i synek,
oryginalny Windows 7 64 bit): mamy chyba jakiś problem, chyba wirus. Co
jakiś czas powiększają nam się ikony i przestawiają. ???
Przychodzę, co się okazuje - poprosiłem malucha by usiadł przy kompie i
pokazał jak siedzi. Wniosek, klawiatura dla niego za wysoko - opiera łokcie
o wsio Shift, CTRL, ALT, WIN i... kręci rolka myszy (poprosiłem by uruchomił
ulubioną grę). :)

--
Artur
0 weeks 0 days 6 hours 44 minutes 9 seconds and 643 milliseconds.