Re: czas letni

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun, 7 Apr 2013 15:57:19 +0200

artiun <artiun_at_spam.wp.pl> napisał(a):
> Padła propozycja rezygnacji ze zmiany czasów (letni/zimowy). W kontekście
> kosztów ekonomicznych ma to uzasadnienie. Pytanie co z kompami. Nie wiem
> jak to napisać, chodzi mi o systemy. Nie każdy komp jest podłączony do
> netu, nie każdy ma włączoną usługę synchronizacji czasu. Czy ten koszt
> ekonomiczny bez uwzględniania struktury informatycznej jest sensowny
> (chodzi o to, że taka decyzja może spowodować więcej szkód niż korzyści)?

Takie przypadki już były, nie słyszałem, żeby były jakieś większe trudności.
Niektóre systemy korzystają z UTC i zmiany czasu nie mają dla nich
znaczenia.
Synchronizacja czasu raczej nie ma tu znaczenia, i to z dwóch względów:
- może nie działać przy dużej różnicy czasów (protokół NTP jest dosyć
skomplikowany, warto w wolnym czasie sobie poczytać)
- serwer NTP nie wie o przepisach w Twoim kraju i obowiązującej strefie
czasowej
To, co trzeba zrobić, to zmienić ustawienia stref czasowych w systemach
operacyjnych. Microsoft wydaje cyklicznie odpowiednie poprawki dla Windows,
np. w sierpniu wyszła dla Azorów, Rosji, Samoa i Armenii:
http://support.microsoft.com/kb/2732052/en-us

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/