nie mogę zainstalować systemu

Autor: LechD <lechd50_at_gmail.com>
Data: Thu, 4 Apr 2013 18:08:33 +0200

Sytuacja jest taka: komputer stacjonarny, system XP Pro+sp3 x86. pożyczyłem,
po zwrocie nie mogę uruchomić systemu, otrzymuję komunikat "brak pliku hall
lub plik uszkodzony".
Podjąłem następujące działania (w kolejności):
1. próba reinstalowania systemu XP. Instalacja uruchomiona, wykonałem
szybkie formatowanie, pliki instalacyjne zostały skopiowane, restart - i
komunikat, że brak pliku hall lub jest uszkodzony, instalacja dalej nie
idzie. Próbowałem z konsoli z opcją "R", też końcowy komunikat - jak wyżej
2. próba zainstalowania Windows 7 x64 (i tak zamierzałem przejść na nowy
system, który już kupiłem). Pierwsze etapy instalacji przeszły, po pierwszym
restarcie przewidzianym w procedurze instalacji komunikat: brak pliku hall
lub uszkodzony, instalacja dalej nie idzie
3. miałem na osobnej partycji wykonaną Acronisem kopię systemu. Uruchomiłem
odzyskiwanie z płyty rozruchowej, procedura cała przeszła prawidłowo i
zakończyła się powodzeniem (komunikat, że partycja została odzyskana),
restart i komunikat - brak pliku hall lub uszkodzony.
Na tym się zatrzymałem, nadal nie mogę uruchomić systemu.
Czy ktoś mógłby pomóc?