Re: nie mogę zainstalować systemu

Autor: Barnaba <l.prv_at_vp.pl>
Data: Fri, 5 Apr 2013 07:41:09 +0200

Użytkownik "LechD" <lechd50_at_gmail.com> napisał w wiadomości
> Sytuacja jest taka: komputer stacjonarny, system XP Pro+sp3 x86.
> pożyczyłem, po zwrocie nie mogę uruchomić systemu, otrzymuję komunikat
> "brak pliku hall lub plik uszkodzony".
> Podjąłem następujące działania (w kolejności):
> 1. próba reinstalowania systemu XP. Instalacja uruchomiona, wykonałem
> szybkie formatowanie, pliki instalacyjne zostały skopiowane, restart - i
> komunikat, że brak pliku hall lub jest uszkodzony, instalacja dalej nie
> idzie. Próbowałem z konsoli z opcją "R", też końcowy komunikat - jak wyżej
> 2. próba zainstalowania Windows 7 x64 (i tak zamierzałem przejść na nowy
> [...]

Sytuacja jest następująca:

A/ W biosie bootowanie ustawione na CD ROM
Jeżeli wystartuję system normalnie (z pustym CD Romem)- po pierwszej planszy
informacyjnej otrzymuję komunikat:
nie można uruchomić systemu Windows, ponieważ następujący plik nie został
znaleziony lub jest uszkodzony: <katalog główny Windows>\system32\hal.dll
Zainstaluj ponownie kopię tego pliku.
Spróbowałem poprzez Totalcommander skopiować plik hall z płyty instalacyjnej
XP do system32. TC skopiował, plik znajduje się w System32, ale przy
ponownym rozruchu sytuacja nie uległa zmianie. Znów ten sam komunikat o
braku lub uszkodzeniu hall.

B/ Jeżeli przed rozruchem w CDRomie umieszczę płytę instalacyjną XP, to po
pierwszej planszy informacyjnej ukazuje się napis:
Boot from CD/DVD:
Boot from CD/DVD: _(migający kursor)
Po jakimś czasie (kilkanaście, kilkadziesiąt sekund) ukazuje się napis:
dowolny klawisz spowoduje rozruch z dysky CD
Zignorowałem ten komunikat i po chwili system uruchomił się do końca,
funkcjonuje prawidłowo, programy działają, sieć funkcjonuje.
Teoretycznie w porządku, bo system udało się uruchomić, tylko ta procedura
............. (no i bez płyty instalacyjnej w CD Romie ani rusz).

C/ Wykonałem procedurę podaną w poradzie. Po uruchomieniu i aktywizacji
instalacji "dowolnym klawiszem" załadowane zostały sterowniki, uruchomiłem
instalację w trybie "R". Żądanie hasła administratora nie wystąpiło. System
odmówił wykonania bootcfg/rebuild. Próba wykonania polecenia : copy
g:\I386\hal.dl_C:\Windows\System32\hal.dll zakończyła się komunikatem:
"odmowa dostępu".

W sumie - system udało się urchomić, ale uruchamianie komputera w opisanej
wyżej procedurze, z konieczną obecnością w napędzie płyty instalacyjnej, to
nie jest to o co chodzi.
Nadal nie mogę zaktualizować systemu do Win7.
Jeśli to możliwe - proszę o dalsze wskazówki