Re: [xp[hdd] :-( !!! uszkodzona 'glowna tabela plikow' - jak odzyskac ?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sun, 30 Dec 2012 15:11:24 +0100

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> napisał w wiadomości
(Dialog)
> Aż chętnie sprawdzę - tylko powiedz mi, co rozumiesz pod większym
> obciążeniem. :) Kilka grup mam zasubskrybowanych, folder „data” ma prawie
> 250MB - trochę postów Dialog obsługuje. :)

Potrzebowałem trochę selektywniej niż w OE poszukać czegoś w Usenecie, co
wymagało zaciagnięcia większej ilości grup i pociągnięcia z każdej dużej
ilości danych. Zaraz mi zaczął pyszczyć "powiesiłem się", "zamarzłem", czy
chcę czekać, także rzeczywiście się zamrażał, a kilka razy (2-3, nie
pamiętam), także "przewrócił się".

> Nie sprawdzałem tej funkcjonalności akurat. :D

Ja do antyspamu potrzebuję, teraz może nieczęsto, ale jeśli, to dokładnie w
postaci w jakiej przyszło, co wyklucza (albo bardzo utrudnia) kombinację, że
przeklejamy osobmo tekst, osobno nagłówki.

> Bardzo rzadko korzystałem z grup binarnych - to przyznaję. I wtedy chyba

Nie dokładnie tak, do grup czysto binarnych używam Grab-it-a, ale tu
chodziło o normalną grupę, gdzie jako ilustracja do dyskusji, czy
prezentacji "byłem w świecie i zobaczcie, co widziałem", pojawia się czasem
seria zdjęć. Przy pewnej kombinacji tytułowania, Dialog widzi serię, jako
jedną dużą binarkę, ale, żeby chociaż także udostępniał całą zawartość...
ale nie, udostępnia tylko pierwszą część, pozostałe wrzucając w niebyt
(nawet nie zezna, że są), aby dostać się do kolejnych części, należy
selektywnie skasować posta zawierającego dostępną część, OIDP odświeżyć
widok i dopiero wtedy można podjąć kolejną część. Jeśli części jest no, tak
do pięciu i pojawi się to raz na miesiąc, to jeszcze ujdzie. Ale jeśli
części jest 50, czy więcej, co się zdarza, a po powrocie z podróży
codziennie ktoś taką serię wrzuci w taki sposób, to zajebać się można,
jedynie ortopeda pomoże. W OE natomiast nie mam najmniejszych problemów,
mogę bez żadnych kombinacji dostać się do każdej części osobno, a jak jest
jedna wielka binarka (niestety, bez yEnc, ale istnieje program yProxy), to
wprawdzie ręcznie (nie mylić z automatycznym dzieleniem dużych maili), ale
da się poskładać to w całość i zdekodować, a do takich rzeczy, to już
newsgrabber.

> ktoś mi polecał GrabIt, jako najskuteczniejszy do tego celu. :)

Program dość prosty, wygodny w obsłudze, ale nie pozbawiony kilku
koszmarnych błędów. Najpoważniejszym jest ogromny problem z obsługą własnego
cache (potrafi jako puste, dekodować prawidłowo istniejące na serwerze
dane - to z trudem daje się obejść-), przy próbie dociągnięcia materiału z
innego serwera potrafi pokazać, że artykułu nie ma, mimo, że jest na 100%,
przy dużej ilości danych potrafi się przewrócić/zamrozić, prawie, jak Dialog
w podobnej sytuacji (szczegóły się różnią, ale przy dużym natłoku oba
programy potrafią się zachować podobnie, jedynie Grabit mocniej młóci
dyskiem), nie można przerwać pracy wątku bez jego kasowania, nie ma po
prostu opcji, nie da się w prosty sposób dodać/odjąć slotu do danego
serwera... Także zdarza sięm, że w G. podwiesi się wątek, a wyprostowanie
jego sytuacji nie jest sympatyczne.
Autor od gdzieś roku odgraża się, że tuż-tuż ma być nowa wersja, ale nagle
sprawa ucichła, ani be, ani me, nic nie wiadomo, ma mieć przebudowany
interfejs i mam nadzieję, że poprawione zostaną błędy.
Przy małej ilości danych oba programy zachowują się w zasadzie prawidłowo, z
nielicznymi wyjątkami. Kosmetycznym błędem D. jest dociąganie listy
artykułów do nie tej krawędzi, przez co nie widać, czy w wątku coś jeszcze
jest, czy to ostatnia wiadomość. Czasem ta wiedza może być bardzo przydatna.
Poza tym, nie mam do programu zastrzeżeń.
Jak będę mieć czas i wenę (a nie wiem, kiedy...), to zrobię rzetelniejszy
test i może "okiem lusera" gdzieś wrzucę tekst na stronkę.