Re: instalacja xp na notebooku bez napędu cd

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sun, 16 Dec 2012 19:39:21 +0100

Użytkownik "zlotowinfo" <dupa_at_dupa.xx> napisał w wiadomości
(...)
> przy tak dużym wolnym obszarze system nie powinien pisnąć
> a twoja kochana siódemka piszczała i kwiczała

Zrobiłem kiedyś test W7, postawiłem na czysto, bez niczego, było 931 MB
zajętych. Mając 2 GB pamięci wyłączyłem swap, podziałałem, szło ładnie, może
nie tyle wydajniej, ile elastyczniej. Każda kolejna aplikacja, to dodatkowe
zajęcie pamięci, jednak w przeciętnie-srednim obciążeniu 2GB bez swapu
wystarczyło.
Obecnie na lapie mam zajęte 956 RAM, ale uruchomiona jest Opera, która
zjadła grubo ponad 300 MB, Avast, Java, OpenOffice... świeżo po starcie
systemu mam ok 450MB, po instalacji ok. 260-kilku MB było. Proc 1.6, więc
siódemkę udźwignie, ale pamięci mało (768), wolę te bajty przeznaczyć
programom, aby miały trochę miejsca, a nie dusiły się i dostawały mdłości od
wirowania po swapie.
W7 jest dobry wtedy, gdy ma się gdzie zmieścić i jak rozbujać. Inaczej
będzie to jeżdżenie Rollsem, czy Maybachem, po piachu... A w tej roli to
sprawdzą się raczej niższych lotów, ale przewidziane do tego auta, które
sobie poradzą, a luksus się po prostu, zakopie. W drugą stronę (autostrada)
analogicznie...