Re: jak usnąć nieużywany folder Moje dokumenty" z D:

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue, 4 Dec 2012 20:00:38 +0100

Użytkownik "kmark" <markotar_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Przeniosłem kiedyś folder "moje dokumenty" z C: na D:
> Niedawno zmuszony byłem formatować dysk C:
> Niestety nie przewidziałem, że utracę dokumenty przechowywane w folderze
> na D:.
> (Próbowałem je odzyskać programem FileWing, ale bez skutku).
> Folder ten, na dysku wykazuje zawartość = zero.
> Uznałem zatem, że taka migracja miejsca przechowywania plików nie ma
> sensu, skoro nie zabezpiecza ich przed usunięciem przy formacie i chciałem
> ten folder usunąć.
> [...]

Po pierwsze, jak Piotr napisał, sprawdź jego uprawnienia, możesz go po
prostu udostępnić dla "wszyscy" (jeśli masz polską Szklarnię), często taki
ruch pomaga, a jeśli to nie da, przejąć na własność (Jak się nie czujesz na
siłach, to zrobi to za Ciebie program pod linkiem (1), jest darmowy). Jeśli
i to nie pomoże, to może być ten folder uszkodzony i wtedy ostrożnie, być
może trzeba będzie skorzystać z programu do odzysku danych. Zasadniczo,
przeleć partycję chkdsk, do tego czasu, możliwie powstrzymaj się od zapisów
wszelakich, jeśli odzyskasz dostęp, to fajnie, jeśli nie, to np. Get Data
Back. Miałem jeden taki katalog, z jakimiś multimediami, dopiero GDB
odzyskał.
Czyli kolejność:
Uprawnienia,
Własność,
chkdsk /f
Get Data Back (lub inny, odpowiedni program tego typu), przy rozbudowanej
strukturze może długo skanować, nawet kilka godzin, zwykle ok. jednej.
Pamiętaj, jeśli struktura systemu plików jest uszkodzona, wszelki zapis na
woluminie może go wtedy uszkodzić jeszcze bardziej, nawet NTFS, upewnij się
więc, czy uszkodzenie jest, czy nie. (co może być problematyczne w sytuacji,
gdy jednocześnie prawa dostępu są zabrane, a struktura uszkodzona)
NTFS jest raczej odporny na uszkodzenia struktur, choć i on nie jest
"wszechmocny". Przypisanie sobie praw dostępu raczej nic nie zepsuje, ale
pamiętaj, ostrożnie, ilość zapisów minimalna. Jeśli uda się odzyskać dostęp,
to najpierw sczytanie danych na bok, potem dopiero ruchy związane z zapisem.
Strzeżonego... etc... etc...

(1) http://www.zeus-software.com/downloads/ntfsaccess, program jest malutki,
niecałe 22 kilo. Obsługa jest tak intuicyjna, że tłumaczyć jej nie ma
potrzeby :) Ale jest opisana na stronce.