Re: Windows7, repair mode i przywrocenie mbr

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu, 29 Nov 2012 02:19:56 +0100

Dnia Wed, 28 Nov 2012 08:20:22 -0800 (PST), mAro napisał(a):

> Witam,
>
> Może pomożecie :)
> Mam win7 na netbooku, którego tam zainstalowałem przez USB.
>
> Wszystko śmiga, no i teraz staję przed potrzebą wywalenia gruba z mbr,
> no i sprawa niby prosta. Wkładam pendriva z instalacją Win7 odpalam
> Repair i bootrec.exe /fixboot
> bootrec.exe /fixmbr i będzie działać.

Fixboot był zbędny. To polecenie reinstaluje loadera Windows na partycji
systemowej, a ten przecież działał.

> Ale......po wywaleniu już partycji linuxa, system oczywiście nie
> wstaje, a po włożeniu pendriva bootowalnego z Win7 - startuje normalny
> zainstalowany win7 a nie instalacja.
>
> Na innym kompie z XP pendrive odpala normalnie instalacje więc raczej
> to nie problem pendrive.
>
> Jak naprawić MBR z działającego win7 więc ?

Po usunięciu tej partycji to już nie jest problem z MBR, tylko z
konfiguracją BCD. Naprawisz ją poleceniem bootrec /rebuildbcd.
Jednak jeśli nie masz już dostępu ani do instalki ani do środowiska
WinRE, to zrobisz to także spod Windows np. programikiem EasyBCD.

BTW sprawdź, czy nie masz czasem folderu c:\Recovery na dysku (ukryty,
systemowy). Jeśli tak, to dodaj do menu startowego polecenie
uruchamiające środowisko naprawcze z dysku i pen nie będzie już Ci
więcej potrzebny. Poczytaj o reagentc.exe.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/