Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Sat, 24 Nov 2012 13:42:55 +0100

Dnia Sat, 24 Nov 2012 11:18:00 +0100, Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂(a):

> DLNA -- proste sekwencyjne odczytywanie zbior贸w, poza skraj-
> nymi przypadkami typy filmy HD nie b臋dzie generowa艂 du偶ego

HD to skrajny przypadek? Helou, mamy 2012 rok, czas divxow i dvd to
przeszlosc!

> Torrent -- ma艂o kto ma tak wydajne 艂膮cze, 偶eby wygenerowa膰
> wi臋cej ni偶 5 MiB/s ruchu na dysku...

Serio? UPC ma od dawna w ofercie 120Mbit, najwolniejsze to 15Mbit. Neostrada
od 10 do 80 Mbit. Netia do 50Mbit. Inea do 100Mbit Vectra do 160Mbit. Itd.
I co? Z tych ofert korzystaja marsjanie?

> Defragmentator -- nie uruchamia si臋 defragmentatora w czasie
> pracy!

Powiedz to ich tworcom, ktorzy wsadzaja do nich schedulery startujace
automatycznie w ciagu dnia.

> Antywirus -- ustawia si臋 sam na niski priorytet po pierwsze
> zazwyczaj, po drugie pe艂ne skanowanie dysku nie powinno by膰
> uruchamiane w czasie pracy, po trzecie antywirusy bardzo
> mocno spowalniaj膮 system i jest to fakt znany powszechnie
> (mi臋dzy innymi dlatego nie u偶ywam antywirus贸w).

To samo j.w.

> A szkoda.

A czemuz to? Czy wiekszosc ludzi powinna tez byc mechanikami samochodowymi,
bo posiadaja auto? I krawcami, bo lubia sie ubierac?

> Zmieni si臋. Ju偶 si臋 zmienia. Zanikaj膮 u偶ytkownicy komputer贸w,
> przenosz膮c si臋 na "smartfony" i "tablety". Owszem, tam te偶
> jest taki podzia艂 na programist贸w i u偶ytkownik贸w, ale ju偶
> niestety niejako wymuszony. Natomiast w przypadku zwyk艂ych
> komputer贸w osobistych wydaje mi si臋, 偶e b臋dzie zn贸w r贸s艂 od-
> setek pasjonat贸w i specjalist贸w, kt贸rzy s膮 w stanie progra-
> mowa膰 przynajmniej w jakich艣 j臋zykach skryptowych.

Ciekawy sposob dowodzenia swojej racji. Ten odsetek bedzie rosl poprzez
spadek "populacji" nieprogramujacej a nie zwiekszanie sie programujacej. W
liczbach pozostanie taki sam... a nawet spadnie, bo gdy nie bedzie dla kogo
pisac aplikacji (wiekszosc pececiarzy przejsc ma wszak na platformy mobilne)
to i programisci zaczna zanikac. I zostanie tylko garsc zapalencow, ktorzy
beda tworcami i odbiorcami swojego softwaru. Wizja raczej smetna.

> Delphi to nie pe艂noprawny kompilator wysokiej jako艣ci, tylko
> 艣rodowisko RAD do szybkiego tworzenia byle jakich program贸w.
> Konkuruje raczej z Visual Basic 6 i pochodnymi czy C++ Buil-
> derem, kt贸ry te偶 generowa艂 krowiaste aplikacje.

Na szczescie dalej dowodzisz, ze nic o Delphi nie wiesz, wiec tych bredni
nie musze komentowac.

> Sprawd藕 ustawienia linkera, bo mo偶e masz w tym pliku statycz-
> ne biblioteki standardowe albo jakie艣 informacje o debugowa-
> nia jeszcze ;)

Wiesz, daje rade, nie od wczoraj w tym siedze, nie potrzebuje porad od
kogos, kto o Delphi tylko slyszal i to z siodmej reki.

> Poza tym najnowsze wersje "Delphi" (bo to si臋 chyba zn贸w Tur-
> bo Pascal nazywa...)

Tia, Turbo Pascal. Jestes 20 lat w plecy, wtedy wyszla ostatnie wersja TP.
Obecnie jezyk, do niedawna nazywany Object Pascalem, nazywa sie juz po
prostu Delphi. A srodowisko takze nazywa sie Delphi, taki figiel
nomenklaturowy, ktory powoduje, ze sie ludziom spoza tego swiata wszystko
myli.

> tworz膮 aplikacje .NET i (poza zale偶no艣ci膮 od .NET Framework) tworz膮
> zn贸w do艣膰 ma艂e pliki .exe, bo z kodem po艣rednim, a nie pe艂nym kodem maszynowym.

Smieszne jest, gdy ktos nie majac o czyms pojecia uzywa trybu
stwierdzajacego piszac bzdury. I zeby to byl byle kto, ale Ty?
Notuj: Delphi tworzy natywny kod 32 i 64 bitowy, zgodny z architektura
x86-32 i x86-64. Dobrze napisany kod po skompilowaniu jest w stanie
konkurowac z kompilatem VS C++, choc owszem, jest srednio troche wolniejszy.
Jako ciekawostke dodam, ze Delphi potrafi tez kompilowac natywnie na OSX. A
obecnie powstaje kompilator na Androida i ...Linuxa, a jakze.
Zebys wiecej nie sial nieprawdziwych informacji polecam co nieco przeczytac
chocby na wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Embarcadero_Delphi

> Nie zgodz臋 si臋. Popatrz na przyk艂ad na Visual Studio i roz-
> miar plik贸w .exe generowanych od VS 6.0 a偶 po 2010/2012.
> Wcale si臋 nie zwi臋kszy艂, a by膰 mo偶e nawet przeciwnie. Da si臋?

Po pierwsze nie napisales czy masz na mysli C# czy C++. Po drugie i jedno i
drugie ma kawal kodu, ktory raczysz pomijac, wsadzony bezposrednio w system.
C# ma .NETa. C++ ma run time libraries. Nie wiem czemu przemilczasz ten
"detal". Programy Delphi nie wymgaja niczego do dzialania, co okupione jest
zwiekszonym exe. Ale po co mialbys o tym wspominac, wszak to nie jest
argument na korzysc Twoich kategorycznych stwierdzen.

> I czy to si臋 przek艂ada jakkolwiek na jako艣膰 programu?

Moze za duzo siedzisz w serwerach, uslugach, konsolach i tym podobnych
rzeczach, ale wyobraz sobie, ze koncowy uzytkownik WOLI ladny interfejs od
siermieznych i starozytnych buttonow, textboxow i combosow rodem z poczatku
lat '90. Dlatego wiekszosc firm tworzy takie GUI.

> W przypadku kalkulatora najwa偶niejsze, by si臋 uruchamia艂
> natychmiast i dzia艂a艂 szybko. To, jak kolorowe ma przy-
> ciski i jak bardzo przypomina prawdziwy kalkulator nie ma
> 偶adnego znaczenia :)

Dlaczego zawsze wsadzasz swoje zdanie w usta ludzkosci?
Imho tak nie jest, jest zupelnie odwrotnie.

> Dalej nie widz臋, sk膮d 150 proces贸w. Chyba, 偶e kt贸ry艣 z u偶ywa-
> nych przez Ciebie program贸w dzieli si臋 na kilka pod-proces贸w,
> co pod Windows rzadko jest sensowne.

Nic sie nie dzieli, nic nie jest nadmiarowe, po prostu inaczej korzystamy z
komputerow i inne rzeczy na nich robimy, w tym mam na mysli takze zajecia
pozazawodowe. Ale ta odnoga watku jest niewazna. Mam i uzywam co potrzebuje
i nie ma o czym dyskutowac. To, ze Ty korzystasz z ascetycznego systemu to
Twoja sprawa, ale znow nie probuj narzucac swiatu, ze tak powinno byc.

--
pozdro
R.e.m.e.K