Re: Instalowanie Win8 64-bit na dysku GPT

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Wed, 21 Nov 2012 22:54:17 +0100

W dniu 21.11.2012 20:50, Latet pisze:
> Po prostu nie wiedziałem, że na płytach zgodnych z UEFI można ten tryb wyłączyć i mieć "stary dobry BIOS".

Można, sam na serwerach z BIOSem zgodnym z UEFI mam Windows
Server 2003 startujÄ…ce z MBR normalnie zainstalowane :)

> A pytałem nie tylko z ciekawości, bo nawet jak za rok, dwa, trzy może nowy sprzęt zakupię, to pewni i tak będę chciał tam XP (mam wersję BOX, więc chyba nie będzie problemy z jej zainstalowaniem nawet
> np. w 2015 r.).

Szczerze mówiąc -- odradzam. XP już jest zabytkiem, a na
nowym sprzęcie po prostu możesz się odbić od bariery pro-
gramów obsługi sprzętu oraz braku obsługi technicznej w
razie problemów.

> Cenię Win7, to dobry system, ale nie do przeskoczenia jest dla moim oczu tryb wyświetlania przez niego fontów (nie dotyczy wszystkich i nie we wszystkich wielkościach) - zawsze coś jest dla mnie za
> bardzo rozmyte, mimo wyłączenia ClearType. Pod XP mam wszystko jak żyleta, małe, średnie i duże fonty.

Proszę szczegóły. Jeżeli wyłączysz całkiem ClearType i
anti-aliasing to *musisz* mieć normalne, czaro-białe
czcionki takie same, jak od Windows 95 w górę. Microsoft
akurat w ogóle chyba nie zmieniał rasteryzera od czasów
Win95, jeżeli nie od Windows 3.1 ;)

Używam XP, Visty i okazjonalnie Windows 7 i nie widzę
żadnej różnicy między czcionkami ekranowymi.

Może zrobisz jakieś zdjęcia ilustrujące różnice?

> No i jeszcze brak OutlookExpress. Do poczty od dawna go nie używam, ale do grup - nie znam nic lepszego.

Testowałem swego czasu OE i jednak Thunderbird jest wygod-
niejszy :) A dokładniej wtedy porównywałem OE z Netscape
Communicatorem 4.x i pierwszymi wersjami Mozilli (obecnie
Seamonkey).