Re: Instalowanie Win8 64-bit na dysku GPT

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed, 21 Nov 2012 20:50:37 +0100

> Ten punkt jest niejasny, ale nie wynika dla mnie z niego, że
> w ogóle nie można uruchomić Windows XP. Po prostu jeżeli włą-
> czysz tryb UEFI, to możesz uruchamiać wyłącznie systemy zgod-
> ne z UEFI z partycji GPT. Jeżeli zaś w BIOSie wyłączysz tryb
> UEFI, to możesz uruchamiać Windows XP z partycji MBR (ale z
> innego dysku niż ten GPT).

Teraz już jasne.

Po prostu nie wiedziałem, że na płytach zgodnych z UEFI można ten tryb wyłączyć
i mieć "stary dobry BIOS".

A pytałem nie tylko z ciekawości, bo nawet jak za rok, dwa, trzy może nowy
sprzęt zakupię, to pewni i tak będę chciał tam XP (mam wersję BOX, więc chyba
nie będzie problemy z jej zainstalowaniem nawet np. w 2015 r.).

CeniÄ™ Win7, to dobry system, ale nie do przeskoczenia jest dla moim oczu tryb
wyświetlania przez niego fontów (nie dotyczy wszystkich i nie we wszystkich
wielkościach) - zawsze coś jest dla mnie za bardzo rozmyte, mimo wyłączenia
ClearType. Pod XP mam wszystko jak żyleta, małe, średnie i duże fonty.

No i jeszcze brak OutlookExpress. Do poczty od dawna go nie używam, ale do
grup - nie znam nic lepszego.

latet