Re: Dysk SSD - jaki duży, na jakie partycje podzielić, itp.

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 18 Nov 2012 01:07:24 +0100

W dniu 2012-11-18 00:44, Latet pisze:

> Kiedyś, chyba na grupie "pecet", ktoś zapodał link do wyników bardzo
> ciekawych badań nad żywotnością dysków, zdaje się, że zrobionych przez
> Google. Wynikało z nich, że istnieje pewna optymalna temp. pracy, przy
> której awaryjność jest najmniejsza, a wzrasta zarówno przy temp.
> wyższych jak i niższych. To optimum było w okolicach 40C.

eee tam ... to trochę wróżenie z fusów. Statystyki - jak powszechnie
wiadomo - zacierają obraz rzeczywistości :-)
W odległej przeszłości składałem komputery. W związku z tym jako
serwisant obserwowałem przypadki, że bywały serie dysków, które padały w
kazdej temperaturze. Tak wtopę zaliczył IBM w jakiejś serii. Pamiętam,
że wszystkie sprzedane dyski wróciły do serwisu ale z wyjątkiem jednego.
Ten dysk był w wentylowanej obudowie. Podobnie któraś Barracuda II tak
miała, że w ciągu 6 miesięcy wróciły wszystkie sprzedane dyski,
niezależnie od warunków pracy. To wszystko nakręca jakieś statystyki
choć ewidentnie problem związany był z trefną serią i tyle :-)