Re: Lenovo G550 i Windows 7

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 16 Nov 2012 21:50:37 +0100

Dnia Fri, 09 Nov 2012 20:14:15 +0100, Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂(a):

> Wystarczy艂by opis. Jestem w stanie uwierzy膰, ale tylko w przy-
> padku folder贸w pocztowych maj膮cych setki wiadomo艣ci. Zreszt膮
> z tego powodu staram si臋 nie mie膰 tak du偶ych folder贸w i poz-
> bywam si臋 k艂opotu.

Ja folder贸w zawieraj膮cych setki czy tysi臋cy wiadomo艣ci nie mam - te偶 to jest
do艣膰 mocno rozbudowane drzewko. Ale Thunderbird zaczyna sprawdza膰 konta,
klikam na nast臋pn膮 wiadomo艣膰 i czeeeeekam, a偶 si臋 艂askawie za艂aduje. Kopi臋
lokaln膮 ma, a nawet gdyby mia艂 pobra膰 z serwera - ma do niego 1 Gbit 艂膮cze.

Kolejnym 鈥瀝ozczulaj膮cym鈥 mnie rozwi膮zaniem jest aktualizacja zawarto艣ci
folder贸w. OK. Mam kilka kont e-mail podpi臋tych, to sobie wpad艂em na pomys艂,
偶e zamiast skaka膰 po drzewku folder贸w pootwieram sobie w kartach np.:
- Inbox konta A
- folder Praca - A
- folder Praca - B
- Inbox konta B
- Inbox konta C
Wydaje si臋 by膰 to do艣膰 wygodne, c'nie? Oficjalnie jest. Ale鈥 Widz臋
powiadomienie, 偶e do folderu 鈥濸raca - A鈥 wpad艂 nowy mail. Klik na zak艂adk臋.
I co? I maila nie wida膰. Kliknij w inny folder, kliknij ponownie w 鈥濸raca -
A鈥 - ojej, pojawi艂 si臋.

Co jaki艣 czas - za choler臋 nie wiem dlaczego i czy to wina Thunderbirda, czy
mo偶e co艣 Hamster g艂upieje, dostaj臋 komunikat, 偶e nie mo偶na przenie艣膰
wiadomo艣ci z folderu do folderu. W tre艣ci jest m.in. 鈥濽ID COPY error: can't
copy messages鈥. Sk膮d, jak, dlaczego - poj臋cia nie mam. :(

> A RSS - jak wspomina艂em - w Thunderbirdzie nie u偶ywam.

Musz臋 znale藕膰 co艣 wygodnego, bo mnie nied艂ugo co艣 trafi. ;) Ot przyk艂adzik.
Do jednego folderu sp艂ywaj膮 mi wiadomo艣ci z kilku kana艂贸w (nie b臋dzie to
mo偶e specjalnie odkrywcze: folder 鈥濬un鈥, a tam sznurki z piekielni.pl,
demotywatory.pl, kotburger.pl). Otwieram jedn膮 z wiadomo艣ci w nowej karcie.
Obejrz臋, skasuj臋, przechodzi do nast臋pnej wiadomo艣ci. Tak samo po
naci艣ni臋ciu przycisku Next. Fajowo, c'nie?

OK. Teraz zamykam Thunderbirda. Po ponownym uruchomieniu karta z ostatnio
otwart膮 wiadomo艣ci膮 jak najbardziej dalej jest dost臋pna. Ale klika膰 sobie w
Next mo偶na do us**nej 艣mierci. Nie przejdzie i koniec. Klikni臋cie w Delete
spowoduje, 偶e wiadomo艣膰 zostanie usuni臋ta. Czy wczytana zostanie nast臋pna
nieprzeczytana w folderze? Po co鈥 Lepiej zamkn膮膰 kart臋鈥

> Liferea, bo generalnie obecnie korzystam tylko z Linuksa,
> a z Windows okazjonalnie i g艂贸wnie w maszynach wirtualnych :)

Z tego co widz臋 portu dla Windows to raczej nie ma. :(

> Testowa艂em i nie mam a偶 tak rewelacyjnej opinii o nim. Mo偶e
> jest nieco szybszy, ale nie zauwa偶am, by Firefox by艂 wolny,
> zatem nie szukam niczego szybszego :)

Firefox u mnie potrafi zg艂upie膰. Ni z tego, ni z owego przewijanie danej
zak艂adki i obci膮偶enie proca idzie silnie w g贸r臋 (do pe艂nej zaj臋to艣ci
rdzenia).

Albo w wersji 16 po klikni臋ciu w link w 40tude nie otwiera mi nowej zak艂adki
w swoim oknie z wczytywan膮 zawarto艣ci膮 strony, tylko otwiera nowe okno z
鈥瀟rafionym鈥 (pustym) paskiem bookmark贸w, nieco jakby rozszerzonym w pionie
interfejsem (paski adresu, bookmark贸w czy tytu艂owy s膮 powi臋kszone) i nie
wczytuj膮c absolutnie niczego.

Jak mam po raz kolejny przej艣膰 ca艂膮 艣cie偶k臋 pt. wy艂膮czy膰 wszystkie
rozszerzenia i w艂膮cza膰 po kolei szukaj膮c tej, kt贸ra taki b艂膮d generuje, to
mi si臋 odechciewa. Nie 偶ebym ich mia艂 jakie艣 szalone ilo艣ci.

> Dok艂adnie, i tworzy do tego mn贸stwo proces贸w a偶 na sam膮 ich
> obs艂ug臋 w pewnym momencie przestaje mu starcza膰 czasu CPU ;)

Do takiej sytuacji jeszcze nie uda艂o mi si臋 doprowadzi膰. Inna sprawa, 偶e ja
w przegl膮darkach raczej dziesi膮tek zak艂adek nie mam otwartych.

> A dzi臋ki MemShrink w Firefoksie ostatnimi czasy kwestia zu偶y-
> cia pami臋ci zaczyna wygl膮da膰 coraz lepiej (cho膰 wci膮偶 wed艂ug
> mnie wcale nie rewelacyjnie).

Na pewno wygl膮da troch臋 lepiej, ni偶 w Chrome. :D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety oczekuj膮, 偶e m臋偶czy藕ni b臋d膮 odgadywa膰 ich 偶yczenia.              ]