Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 15 Nov 2012 01:45:53 +0100

Dnia Thu, 15 Nov 2012 00:13:06 +0100, Marek napisał(a):

(ciach…)
> Nawet w najdroższym monitorze nie dokonasz w ten sposób żadnej
> kalibracji a jedynie zabarwienia obrazu do własnych upodobań.

W jaki konkretnie sposób? Podejrzewam, że chodzi Ci ręcznie i metodą „na
oko”?

> [...]
> kalibratory i wygenerowane przez nie ekranowe profile ICC. Dopiero na tak
> skalibrowanym sprzęcie uzyskujesz maksymalną możliwą wierność. Pod Windą
> jest z tym i tak trochę jazd, bo nigdzie nie opisano precyzyjnie jak i
> gdzie należy poustawiać opcje systemu aby to działało. Musiałem
> empirycznie dochodzić.

> Mam dwa: do prac graficznych mam wide-gamutowego Della U2410 ustawionego
> w przestrzeń barw AdobeRGB, a monitor narzędziowy to IIyama 82403. Oba
> skalibrowane oczywiście - ale zdecydowanie nie "Twoim" sposobem. :-D

No prawdę mówiąc, to AFAIK żaden z tych monitorów nie ma w pełni sprzętowej
kalibracji (kontrola tabeli barw LUT w elektronice monitora). Wobec czego
tak naprawdę grzebane było po tabeli LUT karty graficznej. Wiadomo - lepsza
taka kalibracja, niż żadna, ale jakiś poziom przekłamania też masz. Choćby
dlatego, że AFAIR LUT karty graficznej jest 8-bitowy. Więc zawsze Ci jakąś
część odcieni obetnie.

[ Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne.  ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]